۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۷۳۹۵
مدیر حوزه علمیه بناب:

اخلاق لازمه تبلیغ دین خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین بنابی گفت: عامل شدن به دانسته‌ها به سادگی حاصل نمی شود، مگر با تهذیب نفس و دوری از رذایل اخلاقی و همچنین گرایش به فضائل معرفتی.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب امروز در جلسه اخلاقی طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی با تأکید بر این‌که حسن خلق یکی از عنایات الهی به بندگان شایسته است، اظهار داشت: اخلاق حسنه موجب جلب رضایت و رحمت الهی و توفیق بندگی است.


وی با تأکید بر این‌که اگر طلاب عامل به دانسته‌های خود باشند، مورد رحمت حق و دارای مقبولیتی ارزشمند و ماندگار نزد مردم خواهند بود، تصریح کرد: هرکس که طالب علم بوده و به دانسته‌هایش عمل کند هنگام مرگ مورد استقبال اهل بیت(ع) ملائکه و فرشتگان قرار می‌گیرد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب افزود: عالمان عامل یعنی کسانی که مردم را از شر دشمنان ائمه(ع) حفظ می‌کنند و از عقیده شیعیان پاسبانی می‌کنند، عامل شدن به دانسته‌ها به سادگی حاصل نمی شود، مگر با تهذیب نفس و دوری از رذایل اخلاقی و همچنین گرایش به فضائل معرفتی.


این استاد اخلاق حوزه، عمل به وظیفه تحصیل را از مهم ترین وظایف طلاب علوم دینی دانست و خاطرنشان کرد: خودتان به چیزی که مردم را به سوی آن دعوت می‌کنید، عمل کنید، وگرنه سخن، دعوت و هدایت‌تان بی‌اثر خواهد بود، رسول اکرم و ائمه اطهار ابتدا خود عامل به دین بودند سپس جامعه را به خداگرایی دعوت می کردند.


حجت الاسلام والمسلمین بنابی خطاب به طلاب و اساتید حوزوی ادامه داد: اگر تحقیق، تهذیب، تدریس و تبلیغ از روی اخلاص و تقوی باشد، الگویی برای جامعه خواهید بود، در غیر این صورت هیچ جایگاهی نه نزد خداوند و نه نزد مردم خواهید داشت، اخلاق لازمه تبلیغ دین خداست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود مکتب تشیع و اهل بیت(ع) را غنی ترین مکتب ها معرفی کرد و افزود: اگر به درستی معارف و ادبیات مکتب اهل بیت (ع) را تبیین کنیم خدمت بزرگی را انجام داده ایم، امروز بزرگترین رنج جامعه بشری و مسلمانان تفسیرهای غلط و تحریف شده از دین است.


این استاد اخلاق حوزه وهابیت را بزرگترین دشمن مسلمانان دانست و گفت: روحانیان بایستی با مطالعه و آمادگی کامل پاسخگوی شبهه‌پراکنی وهابیت و دیگر فرق ضاله باشند، در حقیقت مبلغان دینی بایستی مطالبی را به مردم عرضه کنند که مورد سفارش اهل بیت(ع) است./935/پ202/ب

ارسال نظرات