۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۱۴۹
امام جمعه کاظمین:

آل‎خلیفه درصدد انتساب انفجار مسجد الرفاع به حزب الله است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با محکوم کردن اقدام‎های رژیم آل خلیفه خاطرنشان ساخت: آل‎خلیفه درصدد انتساب انفجار مسجد الرفاع به حزب الله است.
حجت الاسلام شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد، از نیروهای امنیتی و مسؤولان عراقی خواست که هر چه سریعتر به کشتار‎ها و عملیات‎های تروریستی در این کشور پایان دهند.


وی افزود: ملت عراق خواهان ایجاد امنیت کامل در سطح کشور و پایان حملات تروریستی است. در دست داشتن سلاح قانونا و شرعا به جز برای نیروهای امنیتی جایز نیست.


حجت صغیر خطاب به اعضای پارلمان، وزیران و مسؤولان عراقی گفت: آیا اطلاعی از گرسنگی و فقر مردم دارید. مسؤولان حداقل در ماه مبارک رمضان راه چاره‎ای برای سیر کردن فقیران پیدا کنند.


وی انفجار یک خودرو در پارکینگ مسجدی در منطقه الرفاع بحرین را حیله‎ای از سوی نظام آل خلیفه دانست و بیان داشت: این مسجد در منطقه امنیتی قرار دارد و در مسجد جز در وقت‎های خاصی باز نمی‎شود، همه رفت و آمد‎های مسجد منطقه الرفاع تحت نظر نیروهای امنیتی صورت می‎گیرد و کسی بدون اجازه حق ورود به آن را ندارد.


خطیب جمعه کاظمین ادامه داد: نظام آل خلیفه با انجام چنین اقدام‎هایی درصدد متهم ساختن حزب الله، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی این کشور است. همه کشورهای جهان شاهد هستند که تظاهرات‎های این کشور مظلوم به صورت کاملا مسالمت آمیز برگزار می‎شود.


وی از سکوت کشورهای جهان نسبت به رویدادهای بحرین ابراز تاسف کرد و ابراز داشت: بیش از دوسال است که رژیم آل خلیفه، ملت مظلوم بحرین را قلع و قمع می‎کند و در عین ناباوری ملت‎های جهان نسبت به اقدام‎های وحشیانه و تجاوزهای آشکار این رژیم سکوت اختیار کرده اند.


حجت الاسلام صغیر تاکید کرد که این رژیم حتی به اماکن مقدس هم رحم نکرده و 38 مسجد را کامل تخریب کرده است، قانون را برای هر کس که بخواهد جاری می‎کند و وابستگان و اجیرشدگان خود را از آن مستثنی می‎دارد.
 

وی در پایان از نظام آل خلیفه خواست که از سرنوشت قطر عبرت بگیرد و گفت: رژیم آل خلیفه درصدد ایجاد تفرقه و نفاق در بین ملت بحرین است. این نظام همچنین همانند قطر تغییر خواهد کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات