۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۸۳۴
مدیر حوزه علمیه بناب خطاب به روحانیان:

غفلت از رسالت مهم تبلیغ دینی خسران دنیا و آخرت را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی گفت: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید عزم خود را جزم کرده تا منادی فرهنگ اسلام ناب محمدی باشند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالمجيد بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، امروز در جمع طلاب و استادان این مرکز علوم دینی، اظهار داشت: حضور در حوزه های علمیه توفیقی الهی است که از عهده شکرش نتوان به در آمد.


وی با بیان این‌که طلاب باید قدر جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند بدانند، گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند«اذا اراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین» وقتی خداوند خیری ویژه نسبت به بنده ای اراده کند، فهمی عمیق در دین به او عطا می کند؛ از این رو باید این فهم عمیق در طلاب حوزوی ایجاد شود.


مدیر حوزه علمیه بناب ادامه داد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید عزم خود را جزم کرده تا منادی فرهنگ اسلام ناب محمدی باشند و از این آب حیات، تشنگان حقیقت را سیراب کنند و راه نورانی عالمان ربانی را پیش گرفته و در میدان مسابقه معنویت، سربازان رشید و فداکاری در سپاه تبلیغی حضرت حجت باشند.


حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی خواستار شکرگزاری و بهره‌مندی از فضای به وجود آمده در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تحصیل در حوزه‌های علمیه شد و گفت: روحانیان حافظان شریعت و سفیران هدایت بشری هستند، غفلت از این رسالت مهم خسران دنیا و آخرت را به دنبال دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت خطیر مدیران حوزوی در تربیت طلاب مهذب و فاضل پرداخت و اظهار داشت: اگر گفته شود سرپرستی طلبه های جوان شأنی از شئون رسالت و شاخه ای از شاخه های شجره طیبه امامت است، گزاف گفته نشده است. مدیران حوزوی بایستی برای تحقق اهداف عالی حوزه وقت و سرمایه بیشتری صرف کنند.


مدیر حوزه علمیه بناب داشتن وقت کافی برای اداره امور، سعه صدر، تخصص و کاردانی، بهره مندی از روحیه کار و ایثار، معرفت به ارزش کار، درد آشنا بودن، اشراف مستمر و مراقبت های ظریف و غیر ملموس درباره روابط طلاب را از جمله وظایف مدیران حوزوی برشمرد و گفت: شناخت نسبت به طلبه جوان و ایجاد اعتماد متقابل میان طلبه و مدیر رمز موفقیت است.


وی با تأکید بر ایجاد محبت دو طرفه میان مدیر و طلاب، تقویت عشق الهی و محبت اهل بیت، حراست از مناعت و عزت و عفت نفس طلاب گفت: مدیران حوزوی بدانند که پیروی از رهنمود های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه مسائل راهگشا است؛ به یقین بهره مندی از تفکر ولایی، حوزه را از رکود هزار ساله خارج کرد.


حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی در پایان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را تحول و به‌روز شدن حوزه هاب علمیه دانست و گفت: به یقین تنها با درک آرمان ها و تحقق رهنمودهای رهبری، مشکلات حوزه برطرف خواهد شد./935/پ203/س

ارسال نظرات