۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۵۸۵

فعالیت 122 روحانی کاروان عمره در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی از فعالیت 122 روحانی کاروان عمره در استان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 17 هزار و 800 زائر از آذربایجان شرقی در قالب 122 کاروان از سی‌ام دی ماه سال گذشته تا نهم تیرماه سالجاری مشرف به عمره شده اند.


وی از فعالیت 122 روحانی کاروان عمره در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افزون بر این‌ 19 روحانی کاروان حج تمتع نیز امسال در 19 کاروان فعالیت خواهند کرد که قبل از اعزام تمامی زائران حج در 12 جلسه آموزشی با حضور روحانی و مدیر کاروان حضور خواهند داشت.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که در حج تمتع سال 92 حدود 2 هزار و 363 نفر از استان آذربایجان شرقی در قالب 19 کاروان عازم سرزمین وحی هستند، تصریح کرد: اعزام حجاج از 17 شهریور آغاز خواهد شد که حجاج آذربایجان شرقی در قالب 4 کاروان 174 نفری و 5 کاروان 131 نفری و 10 کاروان 92 نفری اعزام می شوند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که طبق برنامه ریزی های به‌عمل آمده حجاج تا پایان ماه رمضان 6 جلسه آموزشی با حضور روحانی کاروان خود خواهند داشت، افزود: آشنایی با مناسک و اعمال، احکام حج، مسائل امنیتی و حفاظتی، توصیه های بهداشتی و اجرایی از مهم ترین مباحث طرح شده در این جلسات است.


وی گفت: بر اساس سیاست بعثه رهبری سعی شده به دلیل وجود قرابت زبانی و فرهنگی زائران و روحانیون کاروان‌ها و جهت کاستن برخی از مشکلات که به دلیل آشنا نبودن روحانیون کاروان‌ها با فرهنگ و زبان زائران به وجود می‌آمد تمام روحانیون کاروان‌ها بومی باشند. بر این اساس همه روحانیون کاروان‌های استان آذربایجان شرقی بومی منطقه هستند.


نماینده خبرگان رهبری همکاری و تعامل تمامی دست‌اندرکاران کاروان های حج را لازمه تأمین رفاه و آرامش حجاج بیت الله الحرام دانست و بر لزوم همکاری و هماهنگی مدیران کاروان های حج با سرگروه های زباندانان و رابطان قبل از موسم و در حین موسم حج تأکید کرد و گفت: با توجه به قوانین و مقررات خاص کشور عربستان، انتظار تعامل میان دست‌اندرکاران امر وجود دارد.


وی حجاج بیت الله الحرام را سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مناسک حج دانست و گفت: مدیران کاروان ها وظیفه دارند، توصیه های ضروری و مهم را قبل از حرکت کاروان و در طول سفر به حجاج یادآوری کنند تا مشکلی برای زائران ایرانی به وجود نیاید./935/ت302/ب

ارسال نظرات