۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۴۴۴

سخنرانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ در حسینیه الجزایری‎ها در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی هامبورگ، در جمع شیعیان الجزایری در پاریس به ایراد سخنرانی پرداخت.
آيت الله رمضاني نماينده مقام معظّم رهبري در اروپا و رييس مرکز اسلامي هامبورگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام رمضانی نماینده مقام معظّم رهبری در اروپا و رییس مرکز اسلامی هامبورگ، در جمع شیعیان الجزایری در پاریس  به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی که جهت شرکت در جلسه انجمن های شیعی فرانسه در پاریس به سر می برد، پس از حضور در نشست مسؤولان انجمن های شیعی فرانسه در محل رایزنی فرهنگی ایران در پاریس، به دعوت انجمن شیعیان الجزایری (اپینه - انفتاح) به همراه رایزن فرهنگی کشورمان در محلّ این انجمن  و در جمع صمیمانه شیعیان الجزایری شرکت کر د.

 

در این مراسم، ابتدا دعای توسّل در جمع شیعیان الجزایری خوانده شد و سپس حجت الاسلام رمضانی در سخنانی بر لزوم بهره مندی حداکثری اخلاقی و معنوی از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان تاکید و بویژه ضرورت خودسازی روحی و معنوی و ارائه یک الگوی رفتاری نمونه از سوی شیعیان در ارتباط با سایر گروه های اسلامی و در رابطه با مسیحیان و اتباع جامعه میزبان را مطرح کرد.


حجت الاسلام رمضانی به خصوص این نکته را مورد تاکید قرار داد که متاسفانه گروه های افراطی به ظاهر اسلامی با تحریکات و رفتار های خشن و تندروی خود چهره ای نامطلوب و غیر واقعی را از اسلام ارائه می دهند و در رابطه با شیعیان نیز سعی در برخورد های خشن با آن ها دارند و از این طریق تلاش می کنند تا جوامع شیعی را وادار به عکس العمل و تحریک به رفتارهای خشن متقابل نمایند که شیعیان می بایست با درایت و منطق و خردورزی و رفتار مسالمت آمیز بتوانند این تهدیدات و توطئه های علیه خود را بخوبی خنثی کنند.

 

 در پایان، شیعیان الجزایری موکدا از ایشان خواستار ابلاغ سلام های گرم خود به محضر حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات