۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۶۱۱۰
مدیر حوزه علمیه بناب:

اخلاق و صبر لازمه تبلیغ موفق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خطاب به طلاب گفت: نباید از ساده‌زیستی، مردم‌داری، اخلاص در تبلیغ، دلسوزی نسبت به محرومان و رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی خانواده ها غافل باشید.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جمع طلاب، روحانیان و ائمه جماعات این شهرستان اظهار داشت: روحانیت و مبلغان دینی ابتدا باید خود به اصلاح خود بپردازند و در تهذیب نفس و انجام واجبات و ترک محرکات بکوشند، سپس به موعظه بپردازند.


وی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت مبلغان دینی را عمل به گفته‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم بیش از هر زمان دیگری به رفتار، گفتار و شیوه زندگی روحانیان توجه دارند، نباید از ساده‌زیستی، مردم‌داری، اخلاص در تبلیغ، دلسوزی نسبت به محرومان و رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی خانواده ها غافل باشید.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی اخلاق، صبر و حوصله در تبلیغ را از دیگر عوامل موفقیت روحانیت در تبلیغ دانست و خطاب به مبلغان گفت: با عمل و منش خود و البته صبر در برابر ناملایمات می توان بهترین تبلیغ را داشت، شایسته یک روحانی نیست که در مواجهه با مشکلات عجول و بی‌صبر باشد.


مدیر حوزه علمیه بناب همچنین با اشاره به اهمیت پیش مطالعه و توجه به محتوای منابر در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در منابر و جلسات موعظه نباید مباحث اخلاقی مورد غفلت واقع شود، ضمن این‌که بیان احکام دینی شیوه علمای سلف دین بوده که هیچگاه تعطیل‌بردار نیست.


وی سخنرانی با احتمال، تخمین و شبهه را دور از ویژگی های یک روحانی و مبلغ موفق دانست و گفت: روحانیت در منابر نباید با احتمال حرف بزنند، اگر به منبع و صحت و سقم مطلبی اطمینان ندارید نباید آن را به زبان بیاورید، یکی از ویژگی های مهم یک سخنران دینی، موعظه با ذکر منبع موثق است.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که روحانیان باید با ادبیات جوانان آشنا باشند، گفت: انتقادها نباید صریح و تند باشد، انتقاد در صورتی مفید است که اثربخش باشد، باید دانست که برخی از مردم به ویژه جوانان جامعه تحمل انتقاد تند را ندارند، از سوی دیگر انتقاد در مسائل سیاسی نباید تحریک کننده باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات