۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۰۰۸
در نمایشگاه بین المللی قرآن تشریح شد؛

نحوه ارتباط گیری با قرآن از زبان حجت الاسلام محمدیان

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که شرافت اصلی ماه رمضان برای روزه نیست بلکه شرافت آن به نزول قرآن می‌باشد و روزه فقط مقدمه است به تشریح نحوه ارتباط گیری با قرآن پرداخت.
حجت الاسلام محمد محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي کشور

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عصر روز جمعه بیست و یکم تیرماه در آیین رونمایی از مفاتیح الجنان دانشجویی که در بخش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد گفت: شرافت اصلی ماه رمضان برای روزه نیست بلکه شرافت آن به نزول قرآن می‌باشد و روزه فقط مقدمه است.

وی در ادامه گفت: قرآن هم برای معرفی ماه مبارک ابتدا می‌گوید «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» و اگر روزه واجب شده برای درک و فهم قرآن است که اصل در این ماه برای نزول قرآن و ارتباط آسمان و زمین با این کتاب است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  اظهار داشت: درست است که حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) معجزات بزرگی داشتند و معجزات هر پیامبر در زمان خودش کارایی داشته است ولی در حال حاضر قابل ارایه نیست اما قرآن تنها معجزه جاویدان الهی است که امروز نزد مسلمانان قرار دارد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) قرآن را همیشه هم وزن اهل بیت(ع) معرفی کرده و این‌ها را کنار هم دانسته است ابراز داشت: از ارتباط با اهل بیت(ع) می‌شود، ارتباط با قرآن را یاد گرفت و آماده شدن برای زیارت، اتفاقات زیارت و پایان رسیدن آن همگی در رابطه با قرآن قابل پیاده کردن است.

وی افزود: زیارت یک اراده قلبی و علاقه وافر می‌خواهد و شور و شوق در انسان ایجاد می‌کند که بار سفر را می‌بندد و زمانی که این شور شوق را در خود ایجاد کردیم و با عشق به سراغ قرآن رفتیم، گام اول را درست برداشتیم و اگر با حالتی که به زیارت معصوم می‌رویم به سراغ قرآن بریم و خود را در محضر کلام خدا ببنیم آن زمان اذن دخول بخوانیم و این اذن دعای قبل از قرآن است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه تاکید کرد: اگر همان طور که در محضر معصومین شهادت می‌دهیم که ما را می‌بینند، سلام ما را می‌شنوند و بالاتر از آن جواب سلام ما را می‌دهند در محضر قرآن برویم و آن را مانند موجود زنده و حیات بخش بدانیم قطعا آن اثر وحاجتی که در حرم‌های معصومین از ائمه می‌گیریم از قرآن هم خواهیم گرفت.

حجت الاسلام محمدیان ابراز داشت: قرآن مانند دارو شفا بخش است و همه آیات قرآن در هر لحظه برای ما شفا نیست باید خود را در معرض قرآن قرار بدهیم و با آمادگی برویم تا آیه متناسب با حال ما در جان ما بنشیند.

وی در پایان با اشاره به تبدیل کرم ابریشم به پروانه‌ای زیبا تصریح کرد: این حیات برتری است که خداوند متعال مثالش را برای ما قرار داده و امروز زنده‌ایم ولی بر خلاف خیالمان حیات ما حیات مهمی نیست زیرا حیات برتری برای ما وجود دارد و آنچنانکه پیامبر(ص) فرمودند در بهشت خدا نعمت‌هایی برای شما قرار داده که نه چشمی دیده، نه گوشی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است./9598/پ203/ص

ارسال نظرات