۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۵۴۲۶
همزمان با نخستین روز ماه رمضان؛

سلسله نشست های گفتمان دینی ویژه جوانان خوزستانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری طرح سلسله نشست های گفتمان دینی همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان در استان خوزستان خبرداد.
گفتمان ديني

علیرضا عباسی، مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری سلسله نشست های گفتمان های دینی ویژه مقاطع متوسطه و دانشگاهی در فصل تابستان اظهار داشت: طرح گفتمان دینی هر ساله در مساجد سراسر استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که طرح در دور محور اصلی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: محور اولیه آن اجرای گفتمان های دینی و در مرحله دوم آن اجرای دوره های قرآن خواهد بود.

عباسی افزود: دوره های قرآنی در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم که ویژه مقاطع سنی دبستان، راهنمایی و متوسطه برگزار و زمان آن یک ماهه خواهد بود.

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان این طرح را تحت عنوان «هسته فرهنگی جوان» عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت اصلی نخست این طرح برگزاری سلسله نشست های گفتمان دینی خواهد بود.

عباسی با بیان این که فعالیت دیگری که باید مساجد پس از پایان یافتن طرح آن را انجام دهند تهیه نشریه فرهنگی است، تصریح کرد: هیأت های امنا مساجد پس از برگزاری طرح گفتمان دینی و باید نشریه فرهنگی در قالب موضوعاتی که در طول این دوره صورت گرفته تهیه و منتشر کنند.

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به مربیان این طرح اظهار داشت: مربیان این طرح از مبلغان و روحانیان حوزه علمیه خوزستان خواهند بود.

وی به تدوین کتاب از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه طرح گفتمان دینی اشاره کرد و افزود: مبلغان با دریافت کتاب «ره توشه راهیان نور» سرفصل ها و موضوعات مورد نیاز در زمینه بحث و گفت و گو در این طرح را مطالعه و برای شرکت کنندگان در گفتمان دینی تبیین کنند.

عباسی با اشاره به زمان برگزاری این طرح ابراز داشت: زمان آغاز به کار این طرح 19 تیرماه تا 27 مرداد ماه سال جاری خواهد بود که در طول برگزاری طرح برنامه های گوناگونی برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان سخنانش با بیان این که موضوع های تخصصی در بین برنامه های گفتمان دینی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: موضوعاتی در زمینه شبهات فرقه های وهابیت و پاسخ به آن ها، شناخت فرقه های انحرافی، مسأله مهدویت و مباحثه های فرهنگی و عقیدتی از مهم ترین موضوعات این نشست ها خواهند بود./9458/ت302/ب

ارسال نظرات