۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۷۴۵۱۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مجاهدت های علامه امینی الگویی برای طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: مجاهدت علامه امینی در نگارش کتاب ارزشمند الغدیر و اثبات حقانیت مولای متقیان، باید الگویی برای طلاب علوم دینی باشد.
مرقد علامه اميني در نجف اشرف

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز ارتحال علامه بزرگوار شیخ عبدالحسین امینی، صاحب کتاب فاخر الغدیر صورت گرفت، اظهار داشت: علامه امینی در راه اثبات حقانیت و ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) هیچگاه دلسرد و خسته نشد.


وی با بیان این‌که مجاهدت، تلاش شبانه‌روزی، شیوه تحقیقی، توسل و توکل علامه امینی می تواند الگویی ارزشمند برای طلاب علوم دینی در تحصیل دروس حوزوی و فقهی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: عشق به مولای متقیان و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت چنان سراسر وجود علامه را فراگرفته بود که با وجود ساعت ها مطالعه در کتابخانه‌های بزرگ جهان هرگز احساس خستگی نمی کرد.


حجت الاسلام انتظاری توانایی و پشتکار علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر را تنها به واسطه ایمان و عشق به ولایت میسر دانست و گفت: کتاب الغدیر حاصل مجاهدت علمی و تحقیقی 40 ساله علامه امینی است که آن بزرگوار توانست در بیش از بیست جلد و با بهره مندی از احادیث معتبر شیعه و سنی به اثبات ولایت امیرالمؤمنین بپردازد.


امام جمعه جلفا با اشاره به سفرهای طولانی مدت و سخت علامه امینی به سراسر نقاط جهان گفت: علامه بر تألیف این اثر ارزشمند سختی سفر به نقاط مختلف جهان را به جان خرید و به نوعی می توان گفت که برای دستیابی به آنچه می خواست هجرت کرد و در سرزمین های مختلف به کتابخانه های عمومی و شخصی مختلفی مراجعه کرد.


وی اثبات وصایت و خلافت منصوب حضرت علی امیرالمومنین(ع) از ناحیه حضرت محمد(ص) و نقل نص های راجع به غدیر خم و سایر نصوص از راه های غیر شیعه و از کتب علمای اهل سنت و تاریخ فرق اسلامی و رساله های تاریخی را شاهکار علامه امینی در کتاب الغدیر عنوان کرد و گفت: علامه علاوه بر اثبات ولایت مولای متقیان، اغراض، تحریف و تصحیف و تبدیل برخی تاریخ نگاران گذشته را نیز بیان کرده است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که کتاب الغدیر در فصاحت بیان و تنظیم جملات و انسجام و شیوایی عبارات فوق العاده ممتاز است، گفت: علامه امینی خود در معرفی الغدیر می نویسد: داستان بزرگ و مهم واقعه غدیر خم، داستان دعوت خدایی و ولایت کبری و آراستن و کامل ساختن دین و تمام نمودن نعمت و خوشنودی پروردگار است.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر این‌که شخصیت علامه امینی را نباید تنها در معرفی کتاب الغدیر خلاصه کرد، گفت: علامه امینی روحانی، مجاهد و فقیه تمام عیاری بود که بی اعتنایی به مناسب دنیوی، با صراحت لهجه، صداقت در گفتار و قلم و همچنین آراستگی به مکارم اخلاقی اهل بیت جایگاهی ارزشمند نزد مردم داشت./935/ت302/ش

ارسال نظرات