۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۷۴۳۹۹
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

خون شحاته سبب نجات جهان اسلام از آفت جدی افراط گرایی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اختلاف افکنی در جهان اسلام را توطئه جدی استکبار جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد خون شهید شیخ شحاته سبب نجات جهان اسلام از آفت جدی افراط گرایی شود.
دکتر محمد باقر خرمشاد، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد باقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز سه‌شنبه یازدهم تیرماه در مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب سلامی در مسجد ارگ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: تذکرات زیادی در مذاکرات و صحبت‌ها به دوستان اسلام گرای به قدرت رسیده مصری داده شده بود که اگر چنانچه به هر دلیلی، بنا به مصالح زودگذر جلوی این مسأله گرفته نشود، در نهایت به نقطه ای خواهد رسید که جمع کردن آن سخت خواهد شد.

وی بیان داشت: متأسفانه دیدیم که سکوت برخی از رهبران فکری و سیاسی در قبال تندروی‌ها و افراط گری‌هایی که اتفاق می‌افتاد حمل بر صدور مجوز و دادن چراغ سبز شد و یکی از علمای بزرگ شیعی مصر در محفلی مذهبی به شهادت رسید.

دکتر خرمشاد افزود: در واقع چیزی جز تأسف نمی‌شود ابراز کرد و ان شاءالله که این اتفاق ناگوار چشم رهبران معتدل، منصف، عقل گرا و فهیم را باز کرده باشد که جلوی اتفاقات ناگوار بعد گرفته شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به این‌که خوشبختانه ما شاهد محکوم شدن این جنایت توسط مراکز سیاسی، فکری و فرهنگی که تصور می‌شد بودیم، ابراز داشت: امیدواریم بر اساس قاعده تاریخی که خون شهید الهام بخش، روشن بخش و بیدارگر است، این بیداری با ریخته شدن خون شهدایی مثل شهید شیخ حسن شحاته حاصل شود و جهان اسلام از این آسیب و آفت جدی که گرفتار آن شده نجات پیدا کند.

دکتر خرمشاد با بیان این‌که جهان اسلام یک بلوک قدرت تمدنی است که رقبا و دشمنان جدی دارد، گفت: شاید در این عصر یکی از جدی‌ترین رقبای تمدنی تمدن غالب غرب با همه قدرت نظامی، تکنولوژی، علمی، سیاسی و اقتصادی که دارد تمدن نوظهور اسلامی است که با انقلاب اسلامی ایران شاهد آن هستیم.

وی با بیان این‌که غرب هیچگاه این امر را نپوشانده که طرفدار، مبلغ و مروج تفرقه و خون و خونریزی در جهان اسلام است، اظهار داشت: اینقدر این مسأله مشهور است که یکی از استراتژی‌های انگلستان در دوران استعمار برای غلبه و تسلط به جهان اسلام «تفرقه بینداز و حکومت کن» بوده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: اکنون هم آنچه که ما شاهد آن هستیم در واقع حالت تشدید شده این استراتژی است؛ با این تفاوت که این مسأله متأسفانه یک بال و جناح درون اسلامی هم پیدا کرده که عبارت است از سلفی‌های تندرو و وهابیت که این فرصت و مجال را به آنها داده است.

دکتر خرمشاد ابراز داشت: شاید استنباط غربی‌ها و تندروها این است که با ائتلاف با یکدیگر به دشمنی مشترک و به اهداف مشترکی می‌رسند و سپس احتمالا حسابشان از هم جدا باشد، اما آنچه که اکنون شاهد آن هستیم این است که غرب به شدت دنبال این است که بتواند استراتژی تفرقه در جهان اسلام به ویژه بحث شیعه و سنی را ایجاد کند.

وی با بیان این مطلب افزود: البته به این محدود نمی‌شود؛ پس از بحث شیعیان و اختلاف تندروها با آنها، تندروها سراغ خود جهان اهل سنت خواهند رفت و در واقع جهان اهل سنت را به معتدل ـ غیرمعتدل و صوفی ـ غیر صوفی تقسیم خواهند کرد و این درگیری دامنه زیادی پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: به این جهت باید پیش از این‌که به آنجا برسد، جهان اسلام با تکیه بر ارزش‌های درون خودش، خود درمانی کند./956/پ202/ج

ارسال نظرات