۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۳۵۵۶
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

قم عهده‌دار راهبری فعالیت‌های قرآنی جهان / شیعه کشی پروژه‌ای آمریکایی اسرائیلی است

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسؤولیت قم در ترویج فرهنگ قرآن را سنگین ارزیابی کرد و گفت:‌ راهبری فعالیت‌های قرآنی در جهان بر عهده قم است.
حجت‌الاسلام حميد محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش تجلیل از فعالان قرآنی استان قم که در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد، با بیان این‌که راهبری فعالیت‌های قرآنی در جهان بر عهده قم است، ابراز کرد: امروز محبان اهل بیت(ع) در جهان فراوان هستند و جایگاهی که قم به عنوان شهر محوری برای راهبری فرهنگ اهل بیت(ع) دارد بسیار خطیر است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مهاجرپذیری استان قم، گفت:‌ امروز 110 ملیت در قم مشغول به فعالیت‌های علمی هستند و سالانه نیز تعداد قابل توجهی از آنها در حال رفت‌ و آمد به این شهر هستند.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که قم بیشترین بهره را از حمایت‌های وزارت ارشاد در بحث قرآنی دارد، اظهار کرد: چون قم مبدأ حرکت‌های قرآنی و فرهنگی است و این حمایت‌ها در خود قم هزینه نمی شود بلکه به راهبری قم در سطح بین‌المللی کمک کند.
وی ادامه داد: امروز در قم مؤسسات قرآنی فراوانی وجود دارند که با پذیرش طلاب خارجی آنها را مجهز به علوم قرآنی می‌کنند و این افراد در بازگشت به کشورهای خود منشأ برکات فراوانی می‌شوند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در قرآن دو دسته شهیدان و اجابت کنندگان دعوت رسول بهره‌مند از حیات طیبه هستند، گفت:‌ تمام فعالان قرآنی و کسانی که در عرصه قرآن تلاش می‌کنند بهره‌مند از حیات طیبه هستند.
یکی از رسالت‌های بزرگ قرآنی حماسه آفرینی است
حجت‌الاسلام محمدی یکی از رسالت‌های بزرگ قرآنی را حماسه‌ آفرینی آن دانست و ابراز کرد: از لوازم حماسه، افتخار آفرینی است و در واژه حماسه سه مفهوم عزت، غیرت و شجاعت نهفته است.
وی افزود: بیش از یک سوم قرآن انسان را به حماسه آفرینی دعوت می‌کند و حجم وسیعی از قصص انبیای الهی درباره حماسه آفرینی است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این‌که باید تعادل میان قرآن و عترت حفظ شود، گفت: قرآن بدون عترت، قرآن نیست و عترت بدون قرآن نیز عترت نیست.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که بیش از هفتصد آیه قرآن در مورد مهدویت است، اظهار کرد: مهدویت برخاسته از قرآن مد نظر ما است و ما به دنبال این تفکر هستیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به محجوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در میان مردم، گفت:‌ باید به سمت احیای فرهنگ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور برویم و قم در این زمینه می‌تواند پرچم دار باشد.
حوزه راهبری مؤسسات قرآنی را عهده دار شود
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که امروز در کشور بیش از 2 هزار مؤسسه قرآنی وجود دارد، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی باید در دست حوزه‌های علمیه باشند و این‌که افرادی با سواد اندک تصدی مؤسسات قرآنی را عهده دار شوند خطرناک است.
وی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در جمعه آینده به مدت یک ماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه برآیند همه فعالیت‌های قرآنی کشور در مصلی تهران منعکس می‌شود و این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه قرآنی جهان اسلام است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: همچنین کتابخانه تخصصی بزرگ قرآن با بهره‌مندی از ده سال کتاب‌های نمایشگاه‌های قرآن جهان اسلام در تهران راه‌اندازی می‌شود و ظرف چند روز آینده زمان راه‌اندازی این کتابخانه را اعلام رسمی خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اقدامات متحجرانه وهابیت در کشور مصر و سوریه، ابراز کرد: شیعه هراسی پروژه آمریکایی و اسرائیلی است و این شیعه کشی‌ها به خاطر ترس دشمنان از گسترش این مکتب در جهان است./927/پ202/پ
ارسال نظرات