۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۵۴۴

تحصیل 650 طلبه در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب گفت: هم اکنون بیش از 650 طلبه از 14 استان کشور در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب

حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه علمیه بناب یکی از بزرگترین و موفق‌ترین مراکز علوم دینی کشور و منطقه شمال‌غرب محسوب می شود که همه ساله میزبان طلابی از سراسر نقاط کشور است.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 650 طلبه از 14 استان کشور در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند که از سال تحصیلی جدید سی طلبه خارجی از کشور جمهوری آذربایجان نیز با همکاری جامعه المصطفی پذیرش خواهیم داشت، که امیدواریم روند پذیرش طلاب خارجی در سال‌های آینده رو به گسترش باشد.


مدیر حوزه علمیه بناب با بیان این‌که شیوه‌های آموزشی این مرکز علوم دینی با تأکید بر نظم، برنامه‌ریزی و مشارکت خود طلاب طرح‌ریزی شده است، گفت: همواره بر آزمون‌های مستمر شفاهی در این مرکز تأکید می شود، این در حالی‌است که برنامه‌های آموزشی حوزه به سمت طرح‌های پژوهش‌محور سوق داده شده است.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که نتایج عملکرد طلاب در پژوهش‌های تحصیلی و مرتبط با محتوای دروس در معدل نهایی آنان نیز تأثیرگذار است، تصریح کرد: سنت‌های اصیل حوزه هنوز در این مرکز علوم دینی جریان دارد، سنت هایی از قبیل مباحثه، تعامل میان استاد و شاگرد و مباحث اخلاقی که همواره مورد استقبال طلاب بوده است.


وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای تعامل مستمر میان استاد و شاگرد در این مرکز اجرا می شود، فعالیت گروه های علمی اساتید دارای مجوز تدریس از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در یکی از گروه‌های ادبیات، فقه و اصول، فلسفه، کلام و منطق، قرآن و عترت است.


مدیر حوزه علمیه بناب افزود: تشکیل گروه‌های مختلف تحقیقی و پژوهشی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه های آموزشی و تعامل مستمر استاد و طلبه در سال تحصیلی از جمله عوامل موفقیت طلاب بناب در زمینه های آموزشی و پژوهشی است، این در حالی است که همه ساله برنامه های مختلف اردویی، فرهنگی، معنوی، تهذیبی نیز اجرایی می شود.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که این مرکز علوم دینی برای کوتاه‌ترین اوقات فراغت طلاب برنامه‌ریزی کرده است، گفت: هم اکنون طلاب پایه یک تا سه در قالب طرح تابستانی، در دوره های مختلف قرآنی، منطق، صرف و. نحو و ادبیات عرب شرکت می کنند./935/ت302/ش

ارسال نظرات