۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۴۹۳

طلاب بناب در دوره تابستانی حوزه شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و مطالعاتی همزمان با آغاز فصل تابستان برای طلاب علوم دینی حوزه علمیه بناب اجرا می شود.
طرح تابستانه حوزه علميه بناب

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با پایان یافتن سال تحصیلی و اعلام نتایج امتحانات خرداد ماه، دوره تابستانی حوزه علمیه بناب با هدف ارایه ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و مطالعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب اجرایی می شود.


وی با بیان این‌که عمده برنامه های آموزشی ارایه شده در حوزه با هدف تحکیم بنیه علمی طلاب سطوح پائین ارایه می شود، ادامه داد: طلاب پایه های یک تا سه حوزه علمیه بناب ضمن حضور در برنامه های ورزشی، فرهنگی و مهارتی، در دوره های ادبیات، منطق کاربردی و اصول اعتقادات کاربردی شرکت می کنند.


حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به این‌که تابستان امسال و همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای اوقات فراغت طلاب این مرکز علوم دینی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزشی فشرده مکالمه زبان عربی، کلاس اخلاق و تهذیب، جلسات مباحثه و ویژه برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان از جمله برنامه های پیش بینی شده است.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب همچنین از برگزاری جلسات اخلاق و آداب در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده کارکنان، طلاب و استادان حوزه علمیه بناب نیز در ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات آداب و اخلاق شرکت کردند که با برکات معنوی بسیاری همراه بود.


حجت الاسلام صفرزاده از برگزاری اردوی زیارتی مشهدمقدس ویژه طلاب حوزه علمیه بناب خبر داد و گفت: این اردوی زیارتی همه ساله با آغاز فصل تابستان با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) و بهره‎مندی از جلسات اخلاق حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی، تولیت این مرکز آموزش علوم دینی برگزار می شود.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اجرای دوره های آموزشی جذاب ورزشی، فرهنگی، قرآنی و مهارتی در حوزه تبلیغ را از دیگر برنامه های فصل تابستان این مرکز علوم دینی برشمرد و افزود: هدف از برگزاری جلسات متنوع آموزشی و ورزشی، شناسایی نخبگان، طلاب مستعد و همچنین ایجاد انگیزه و آمادگی لازم برای تحصیل در پایه های بالاتر است.


وی با اشاره به فعالیت گروه های علمی اساتید خاطرنشان کرد: هر یک از اساتید حوزه علمیه بناب در یکی از گروه‌های ادبیات، فقه و اصول، فلسفه، کلام و منطق، قرآن و عترت عضو هستندکه با برگزاری جلسات متعدد در طول سال تحصیلی، ضمن بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی حوزه، به ارائه مشاوره های درسی و غیردرسی به طلاب می پردازند.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب هم چنین با اشاره به تشکیل کانون های چهار و پنج نفره پژوهشی در پایه های مختلف تحصیلی ویژه طلاب گفت: آشنایی طلاب با روش های پایان‌نامه‌نویسی، تحقیق، مقاله‌نویسی و کار‌گروهی از جمله مزایای فعالیت این کانون های پژوهشی است./935/ت302/ب

ارسال نظرات