۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۷۱۸۹۷
خطیب جمعه کاظمین:

مفتیان جهاد نکاح ادامه دهنده قوم لوط هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از سکوت برخی علمای مسلمان در قبال فتوای جهاد نکاح در سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت: مفتیان جهاد نکاح ادامه دهنده قوم لوط هستند.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد، جنایت‎های گروهای تکفیری علیه ملت مظلوم سوریه مخصوصا روستای حطله در شهر دیرالزور و همچنین فتوا‎های تکفیری قرضاوی شیخ سلفی قطر را به شدت محکوم کرد.

 

وی افزود: جنایت گروه های تکفیری علیه مسلمانان مسأله جدیدی نبوده و در طول تاریخ شاهد این مسائل بودیم. این جنایت‎ها این قدر فجیع و دردناک بوده که زبان از بیان آن عاجز است.

 

خطیب جمعه کاظمین بیان داشت: کشتار مردم سوریه به دستور علمای سفی قطر، کویت و عراق صورت گرفت. چرا 60 شهروند سوری باید تنها به دلیل شیعه بودن کشته شوند.

 

وی از مسلمانان جهان خواست در برابر جنایت تکفیری ها سکوت نکرده و با قدرت در برابر آنها بایستند.

 

حجت الاسلام صغیر خطاب به علمای اهل تسنن گفت: فتوای علمای تکفیری نظیر قرضاوی تنها به ضرر شیعیان نیست بلکه از دید آنان همه مسلمانان کافر هستند. پس چگونه است که در برابر چنین فتواهایی سکوت کرده اید.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: فتوای جهاد نکاح با هیچ مبنای دینی سازگار نیست و کسانی که این فتوا را صادر و به آن عمل می کنند ادامه دهنده قوم لوط است.

 

وی با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی و حقوق بشر در برابر جنایت‎های گروهای تکفیر، اظهار داشت: سکوت جامعه بین المللی تهدیدی برای 400 ملیون شیعه جهان است./994/ب901/د

ارسال نظرات