۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۱۰۷۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر انتظار ویژه نیمه شعبان و جشن بزرگ ثارالله به مناسبت میلاد امام حسین(ع) از مهم‎ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، فرهنگسرای بزرگ الغدیر در راستای اجرای برنامه های خاص فرهنگی، هنری و ادبی، و در پی استقبال اهالی شعر و ادب از شب های شعر این فرهنگسرا، همزمان با فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعد(ع) شب شعری  با عنوان «انتظار» برگزار می کند.

شعرایی که تمایل دارند اشعار خود را در این شب شعر قرائت کنند، اشعار خود را تا تاریخ بیست و نهم خردادماه به انجمن ادبی فرهنگسرا تحویل دهند؛ این محفل ادبی یکشنبه دوم تیر از ساعت 19 تا 21 در  فرهنگسرای بزرگ الغدیر، واقع در بلوار ستارخان، خیابان شهید قره باغی برگزار می شود.

24 خرداد روز شعور و حضور است

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا در بیانیه ای بر حضور حداکثری بانوان در انتخابات 24 خرداد تأکید و اعلام کرد: 24 خرداد روز شعور و حضور و شکوه است، شکوه مردمی که یک بار دیگر پای صندوق های رأی می آیند تا دنیا شعورشان را به تماشا بنشیند و صلابت شان را کوه ها رشک برند و با خلق حماسه حضور استکبار جهانی را همچون همیشه مایوس و ناامید کنند.

مردم دلاور و صبور ایران اسلامی در روز 24 خرداد می آیند تا نشان دهند که همچنان استوار و باشکوه ایستاده اند و با لبیک به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بار دیگر با آرمان های رهبر فقید و بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) میثاقی دوباره می بندند تا جهانیان بدانند که ایران هنوز هم که هنوز است تکیه بر ولی امر خود دارد. 

روز 24 خرداد مردم ایران پای صندوق های رأی می آیند تا نشان دهند که همچنان پاسدار ارزش ها و فرهنگ دینی و اسلامی خود هستند که با خون هزاران شهید گلگون کفن این آب و خاک به دست آمده است. شهیدانی که در طول دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که ایران مردانی دارد نستوه چون کوه و زنانی مردتر از مردان که هر لحظه گوش به فرمان رهبرشان آماده اند جان برکف تا مبادا یک وجب از آن به دست دشمنان افتد.

بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا که رسالتش، رسالتی زینبی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلام و قرآن است با اعلام این که شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح را بر اساس اصول اعلامی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به خود واجب می داند، از ملت بزرگ و مومن ایران برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت می کند و توجه ویژه به اصول اعلامی رهبر انقلاب را بر همه ضروری و واجب می داند.

جشن بزرگ ثارالله در تبریز برگزار می شود

جشن بزرگ ثارالله به مناسبت میلاد خجسته امام حسین(ع)، با حضور پیشکسوتان و خانواده های کارکنان سپاه عاشورا فردا چهارشنبه، 22 خرداد از ساعت 18:30 تا 20 برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این مراسم در خیابان حافظ، سالن ورزشی شهید پورشریفی برگزار خواهد شد.

پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند

حجت الاسلام حمزه علی محرمی، مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان به مناسبت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه به نام پنج تن آل عبا آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان این‌که آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد از محل اعتبارات استانی انجام شده است، ادامه داد: با پرداخت 141 میلیون ریال این زندانیان که از محکومان مالی ورشکستگی غیر کلاهبرداری و نفقه بودند، آزاد شدند.

حجت الاسلام محرمی همچنین با اشاره به برگزاری سالانه جشن های گلریزان در تبریز گفت: از امسال تلاش می کنیم جشن گلریزان و جمع آوری کمک های مردمی و خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سایر شهرستان های استان نیز برگزار شود./935/د101/غ

ارسال نظرات