۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۷۰۳۰۵
علیرضا زاکانی:

برخی آمده اند انتقام بگیرند/ تاوان دوره سازندگی را پس می دهیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: این که یک نامزد به خود جرأت می دهد در رسانه ملی بگوید برای ما مهم است سانتریفیوژها بچرخد اما چرخ اقتصاد مردم هم باید بچرخد و این دو را در مقابل هم قرار می دهد، در واقع بازی در پازل دشمن و ظلم به نظام است.
دکتر عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش «حماسه سیاسی؛ حضور حداکثری» در مسجد امام صادق(ع) مشهد گفت: شرایط دفاع مقدس با وجود همه سختی که داشت اما شرایط امروز بسیار سخت تر و سختی های آن دوران در مقابل امروز، هیچ است.

 

امروز زمان جهاد اکبر است

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که شهدای فتنه88 را بالاتر از شهدای دفاع مقدس دانستند، افزود: امروز دوره جهاد اکبر است اگر درست عمل کنیم از آنان که در صدر اسلام جهاد اصغر کردند جلوتر هستیم.

 

زاکانی با بیان این که حماسه سیاسی، ناظر به انتخابات پیش رو است، اظهار داشت: انتخابات از دو جهت مایه ایجاد حماسه است؛ حضور کمی مردم و حضور کیفی و انتخاب فرد شایسته که بتواند آرمان ها و اهداف انقلاب را از نزدیک ترین راه دنبال کند بنابراین ما دو مسوولیت داریم؛ ترغیب دیگران برای حضور گسترده و حرکت در مسیر تحقق انتخاب شایسته.

 

برخی می خواهند با الگوی دوران اصلاحات برای امروز نسخه بپیچند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در این مسیر، دو نگاه با هم رقابت می کنند؛ یکی از گفتمان پیشرفت اسلامی که نقشه راهی استفاده می کند که ما را به اهداف انقلاب نزدیک می کند و یکی رویکردی است که اصولگرایی را بر نمی تابد، گفتمان توسعه غربی را تبلیغ و تلاش می کند در صورت پیروزی با الگوی تجربه شده در دولت سازندگی و اصلاحات برای امروز نسخه بپیچد؛ بنابراین برخی نامزدها ما را به حرکت به سمت جلو و پیشرفت و برخی به ارتجاع به گذشته توصیه می کنند.

 

زاکانی افزود: این در حالی است که رهبری سال گذشته فرمودند «اگر بایستیم، 50 سال به گذشته برمی گردیم». اگر کسی ما را به دوره سازندگی و اصلاحات دعوت کند آیا این تعبیر در مورد او صدق نمی کند؟

 

لزوم توجه به کارویژه نقش مردم در عبور از مشکلات و موانع

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: از ویژگی های انقلاب که امام و رهبری بر آن تأکید دارند، کارویژه نقش مردم در عبور از مشکلات و موانع است؛ امام(ره) با حضور مردم در صحنه، انقلاب را به پیروزی رساند و برخلاف دیگرانی که روش های مبارزه متفاوتی داشتند با تأسی به سیره انبیا گره ها را باز می کرد؛ بنابراین حضور مردم برای عبور از موانع، یک اصل اساسی است و ما وظیفه داریم به گونه ای نشاط انتخاباتی را در جامعه رقم زنیم که در کنار انتخاب اصلح، این حضور هم شکل گیرد.

 

وی با بیان این که اگر فراتر از نامزدها به نگاه های نظری آنان توجه کنیم، یک درگیری اساسی از باب تقابل ارزشی بین آنها وجود دارد، گفت: این تفاوت در نوع نگاه شان به دین، رهبری، مردم، جامعه، قانون، آزادی و نظام سلطه مشهود است. برخی نامزدها با وجود این که اصولگرا هستند اما حرف هایی می زنند که انسان تعجب می کند. مگر  ریاست جمهوری چقدر ارزش دارد که انسان دست در دست ضدانقلاب بگذارد؟

 

وی با اشاره به فیلم انتخاباتی یکی از نامزدهای اصلاح طلب که برای به کرسی نشاندن حرف غلط خود، بخشی از مناظره را که یک اصولگرا می گوید باید با غرب، آشتی کنیم، نشان داده است، افزود: جای تأسف است کسی که در سیاست خارجه استخوان خرد کرده به نفع دشمن سخن بگوید.

 

زاکانی با اشاره به تفاوت نوع نگاه به انسان در حوزه پیشرفت اسلامی با دیدگاه غربی، تصریح کرد: در دیدگاه غرب، انسان فقط بعد مادی دارد و چیزی فراتر از آن معنا ندارد؛ انسان مسؤولیتی جز ارضا و تأمین خواسته های خود ندارد اما در نگاه اسلامی، بعد مادی، نازل ترین بعد یک انسان است که باید توجه شود.

 

هنوز داریم تاوان دوران سازندگی را پس می دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تجربه حاکمیت نگاه توسعه مدار غربی در دوران پس از دفاع مقدس، گفت: ما تاکنون داریم به انحرافی که آن روز ایجاد شد، می سوزیم؛ به دلیل نوع انتخابی که به اشتباه یا عمد توسط برخی انجام شد، بخش زیادی از سرمایه های کشور از بین رفت.  

 

وی با اشاره به تفاوت نگاه نامزدها نسبت به جایگاه رهبری، افزود: متأسفانه مسؤولان تراز اول خصوصا در بخش های اجرایی، توجه شان به رهبری نه توجه مشروعیت بخش و اطاعت پذیری صحیح، بلکه به عنوان یک توصیه گر اخلاقی بوده که می توانند توصیه اش را گوش کنند یا نکنند.

 

گره زدن فشارهای اقتصادی با منافع ملی، بازی در پازل دشمن و ظلم به نظام است

وی در ادامه گفت: این که یک نامزد به خود جرأت می دهد در رسانه ملی بگوید برای ما مهم است سانتریفیوژها بچرخد اما چرخ اقتصاد مردم هم باید بچرخد و این دو را در مقابل هم قرار می دهد، در واقع بازی در پازل دشمن و ظلم به نظام است؛ چرا که سیری که نظام سلطه دنبال می کند این است که فشار اقتصادی را به منافع ملی و حیاتی ما گره بزند.

 

نتیجه شعار قانون گرایی برخی را در فتنه 88 دیده ایم

زاکانی ادامه داد: برخی نامزدها از حیثیت انقلاب دفاع می کنند و برخی دیگر گویا آمده اند انتقام بگیرند. همان ها که 136 نفرشان نامه به رهبری نوشتند که باید جام زهر بنوشید و تحصن کردند تا بر خلاف قانون، انتخابات را عقب بیندازند، امروز مدعی قانون مداری هستند.

 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم شناسایی گفتمان رقیب در انتخابات و مسؤولیت سنگین مردم، یادآور شد: تلاش های ما باید ناظر به حضور باشد و بالا بردن ظرفیت های منتج به انتخاب اصلح در میان مردم باشد.

 

وی با بیان این که نتیجه شعار قانون گرایی برخی را در فتنه 88 دیده ایم، گفت: برخی نوع نگاهشان به غرب به عنوان منجی جامعه اسلامی است اما در گفتمان پیشرفت اسلامی، توجه به ساختن ایران و توانمندی در درون با اتکا به مردم و ساخت جامعه الگو مطرح است؛ اگر این نگاه ترویج شود در دل مردم بصیرتی خلق می کند که ما به ازای آن، انتخاب اصلح و تشخیص خط قرمزها است.

 

وی تأکید کرد: این که برخی کاندیداها حل مشکلات کشور را منوط به سازش می کنند، در واقع دارند انقلاب را به مسیری می برند که دیگر قدرت بلندشدن نداشته باشد چرا که تاریخ نشان داده تا صدها سال کسی جرأت نمی کند یک انقلاب تسلیم شده را تجربه کند.

 

بلوغ انتخاباتی جامعه نسبت به سال88

زاکانی با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری تا پایین ترین سطح جامعه اثرگذار است، اضافه کرد: انقلاب روز به روز دارد اسباب بلوغ و آگاهی بیشتر جامعه را فراهم می کند؛ انتخابات امسال در نحوه حضور نامزدها و تبلیغات شان بسیار متفاوت از با سال 88 است. همین بلوغ، امکانی را فراهم می کند تا راحت تر اهداف انقلاب را مطالبه کنیم.

 

این نماینده مجلس گفت: در نگاه غربی باید یک بازیگر خوب در عرصه بین الملل باشیم اما در نگاه انقلابی باید بایستیم، خود را بسازیم و جامعه الگو تحویل دنیا بدهیم بنابراین باید در گام ها و انتخاب هایمان بیشتر دقت کنیم.

 

وی با اشاره به حضور نامزدهای اصولگرا در صحنه و تفاوت های طیفی در دیدگاه های آنان، اظهار داشت: اگر تهدیدی از سوی نامزدهای گفتمان تجربه شده در سازندگی و اصلاحات وجود نداشته باشد، تکثر اصولگراها مطلوب است چرا که هم شور انتخاباتی ایجاد می کند و حماسه کمی را در سطح بالاتری رقم می زند و با عرضه ایده ها و افکار و روش های متفاوت اصولگراها، زمینه رشدیافتگی در جامعه را فراهم می کند.

 

حفظ جهت گیری اصولگرایی کشور فراتر از افراد و ایجاد تحول همه جانبه در کنار هم مورد توجه باشد

زاکانی با اشاره به لزوم تحقق دو مطلوب حضور حداکثری و انتخاب اصلح و دو باید حفظ جهت گیری اصولگرایی کشور فراتر از افراد و ایجاد تحول همه جانبه در کشور، افزود: نباید به شرایط امروز بسنده کرد، ما امروز نسبت به جایگاه ایران اسلامی و افق فرا رویمان عقب افتادگی جدی داریم اما نسبت به مسیر طی شده و دشمنی دشمنان در نقطه مطلوب هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اما در صورتی که در جهت گیری اصولگرایی، تهدیدی ایجاد شد، معتقدم اولین وظیفه نامزدهای اصولگرا این است که میان خود یک نفر را انتخاب کنند. نباید در تنوری بدمیم که در آن اگر تهدید شد، حاضر به ائتلاف نباشیم.

 

رقابت سالم نامزدها یک بعد تحقق حماسه است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این که رویکرد نامزدها باید به گونه ای باشد که اگر تهدیدی وجود داشت، خود را فدای کشور کنند، افزود: این هم یک جنبه حماسه است؛ حماسه فقط ناظر به مردم نیست. بلکه به چگونگی انتخاب و رقابت هم هست؛ می توان با هدف گذاری رشد و تعالی جامعه، رقابت اخلاقی داشت به گونه ای که هر کاندیدا به جای تخریب دیگران، خود را معرفی کند. در چنین رقابتی است که هم نامزدها رشد می کنند و هم مردم.

 

زاکانی با تأکید بر این که در مسیر خلق حماسه، باید لوازم حماسه سازی را شناخته و گام به گام حرکت کنیم، گفت: رهبری به بهترین نحو دارند هم ملاک می دهند و هم از فضای انتخابات صیانت می کنند. اگر حجت ما انتخاب اصلح و تبلیغ او و حرکت در مسیر رأی اوری او باشد، حتی اگر نامزد مورد اقبال مردم نبود، باید حفظ جهت گیری اصولگرایی را در نظر گرفته و با توجه به آن رأی دهیم.

 

اصوگراها با توجه به شرایط برای ماندن یا رفتن تصمیم بگیرند

 وی ادامه داد: البته نامزدها نباید از حالا بگویند متحد می شویم یا این که تا آخر هستیم، بلکه به شرایط توجه کنند و هر کاری که به صلاح نظام بود انجام دهند. اگر اینگونه عمل کنند چه رأی بیاورند و چه نیاورند، موفق خواهند بود چرا که به تکلیف خود عمل کرده اند.

 

وی با اشاره به تکلیف مداری و اعتماد به وعده های الهی در دروان دفاع مقدس گفت: امروز هم اگر نسبت خود را به رهبری انقلاب و مردم و اسلام مشخص کنیم نه خسته می شویم، نه درجا می زنیم و نه سردرگم می شویم.  

 

زاکانی خطاب به اصولگرایان تأکید کرد: در جهت توفیق گفتمان پیشرفت اسلامی گام بردارید، نباید طوری عمل کنیم که اصلاح طلبان سود ببرند؛ آنان همه چیز را سیاه می بینند و دوران روی کار بودن خود را که مردم آن همه سختی کشیدند و رهبری خون دل ها خوردند، را فراموش کرده اند.

 

گفتنی است این برنامه به همت شورای هماهنگی فعالان فرهنگی سیاسی خراسان رضوی به منظور ساماندهی فعالان در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برگزار شد./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات