۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۷۰۲۸۳
روزنامه گاردین انگلیس:

آرامش آل‎سعود وهمی وخیالی است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیس با اشاره به اوضاع کنونی عربستان سعودی نوشت: هیچ دولتی از تغییرهای فعلی در امان نیست، عربستان در حال حاضر در یک آرامش نسبی به سر می برد اما این آرامش وهمی و خیالی است.
آل سعود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله با عنوان «پیرامون سعودی» نوشت: اوضاع کنونی خاورمیانه حقیقتی است که نمی توان در مورد آن غلو کرد.

 

این روزنامه افزود: هیچ دولتی از تغییرات فعلی در امان نیست، عربستان در حال حاضر در یک آرامش نسبی به سر می برد اما این آرامش وهمی و خیالی است.

 

در ادامه این مقاله آمده است: پادشاه این کشور نزدیک به 90 سال سن دارد و جدیدا پسرش را به عنوان رییس گارد ملی این کشور گماشته و این یکی از مقدمات منصوب کردن او به عنوان جانشین خود می باشد اما این از تصورهای احمقانه است که با این کار بتوان جلوی حوادث بدتر را گرفت.

 

این روزنامه سپس به دستگیری فعالان حقوق بشری اشاره کرده است و میگوید: دو نفر از فعالان بارز حقوق بشر به اتهام فتنه و دادن معلومات نادرست به رسانه های جمعی به تحمل احکامی سخت همچون ده سال زندان محکوم شده اند و اگر این روند ادامه یابد وضعیت روز به روز بدتر خواهد شد و امید هیچ اصلاحی نمی رود.

 

سپس مقاله به موضوع شاهزادگان سعودی گریز میزند و مینویسد: بعید است که مملکت آل سعود متحد باقی بماند زیرا در حدود بیست نفر از فرزندان پادشاه منتظر نقش خود در خلافت این کشور هستند و علاوه بر آن ولی عهد هم در حدود 77 سال سن دارد و بر سر جانشینی او نیز اختلاف پیش خواهد آمد.

 

روزنامه مقاله خود را با این جمله پایان می دهد: در مرحله انتقالی آینده باید به ندای اصلاح گوش فرا داده شود زیرا هنوز فرصت تغییر به صورت صلح آمیز وجود دارد وگرنه سعودی نیز باید منتظر آنچه باشد که در برخی کشورهای همسایه خود شاهد آن بوده است./9456/102/د 

ارسال نظرات