۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۷۰۲۴۷
حجت الاسلام اختری:

حضور در انتخابات ادای دین به خون شهدای 15 خرداد است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در شرایط کنونی حضور در انتخابات 24 خرداد ادای دین به خون شهدای 15 خرداد است.
حجت‌الاسلام محمد حسن اختري، دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در مراسم گرامیداشت شهدای قیام 15 خرداد که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ریشه های قیام خونین 15 خرداد سال 42 در حوادث سال های 40 و 41 بوده و در خرداد 42 با شهادت کفن‌پوشان پیشوا و ورامین به اوج خود رسید.


وی با تأکید بر نقش رهبری و مرجعیت در آغاز نهضت حسینی علیه رژیم سفاک پهلوی گفت: این نهضت با رهبری امام راحل تحول عمیق و ریشه ای در جامعه بشری ایجاد کرده است، چنان که امروز شاهد الگوپذیری انقلابیون کشورهای دیگر از رهنمودهای آن رهبرر بزرگ و فرزانه در خیزش علیه رژیم های دیکتاتوری هستیم.


حجت الاسلام اختری با تأکید بر این‌که امام خمینی اعتقادی به تکیه بر قدرت‌‌های شرق و غرب در مسیر مبارزه علیه رژیم پهلوی نداشت، افزود: در دورانی که کشورهای مختلف جهان به دامن شرق یا غرب سقوط می کردند، امام با اراده ای که نشأت گرفته از آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) بود، انقلاب را به پیروزی رساند.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به شعار «نه شرقی و نه غربی» امام راحل گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی توانست تغییر و تحول عظیمی در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای به وجود آورد و بار دیگر اسلام را احیا کند، اگر امروز شاهد انقلاب های اسلامی در ممالک مختلف منطقه ای هستیم همه از برکات وجودی امام راحل است.


وی رشد و پیشرفت اسلام و اقبال گسترده ملت‌ها به مکتب اسلام را دستاورد قیام 15 خرداد و انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: باید با ادامه مسیر و نهضت خمینی کبیر در تداوم ارزش های اسلام ناب محمدی و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم، در شرایط کنونی حضور در انتخابات 24 خرداد ادای دین به خون شهدای 15 خرداد است.


حجت الاسلام اختری با تأکید بر مشارکت حداکثری و آگاهانه ملت ایران در تعیین سرنوشت کشور در جریان انتخابات 24 خرداد تصریح کرد: حضور میلیونی و گرم در پای صندوق های رأی، یأس و ناامیدی در جبهه کفر و استکبار را حاکم خواهد کرد، امروز حماسه سیاسی مقدمه برای حماسه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی است.


وی با اشاره به تلاش روزافزون دشمنان نظام اسلامی در حضور کمرنگ مردم در جریان انتخابات 24 خرداد گفت: دشمنان بدانند که تبلیغات مسموم و فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد، چراکه ما انقلاب کرده ایم تا سرنوشت خود را خودمان رقم بزنیم./935/پ201/س

ارسال نظرات