۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۶۹۹۱۴
مدیرکل ارشاد خوزستان:

هنرمندان نقش بسزایی در فرهنگ سازی خلق حماسه سیاسی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هنرمندان در فرهنگ سازی خلق حماسه سیاسی نقش بسزایی دارند.
حجت الاسلام سپهر ، مدير کل ارشاد خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه یکشنبه، دوازدهم خردادماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه «در سوگ یار» و «سفینه النجاه» با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، یوم الله 15 خرداد و رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: هنر و هنرمندان را می توان قشری فاخر و تأثیر گذار در گفتار و عقیده قلمداد کرد.

وی به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه از سوی هنرمندان اشاره کرد و افزود: از هنرمندان در جهت گسترش معارف دین و دیدگاه های فرهنگی استان و در شرایط سیاسی از عنصر هنر و هنرمندان برای تشویق و فرهنگ سازی برای حضور مردم در خلق حماسه سیاسی استفاده کرد.

حجت الاسلام سپهر تجمیع آثار مذهبی در این نمایشگاه را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: در بخش عکس کاروان سفینه النجاه بیش از 470 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در این قسمت بیش از 50 قطعه از عکس های راه یافته را در معرض دید قرار دادیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه تصریح کرد: در کنار بخش عکس کاروان سفینه النجاه در راستای تداوم بستر فعالیت های هنری و بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه آثار خوشنویسی با عنوان «در سوگ یار» برپا شده است.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که بیش 30 اثر از آثار خوشنویسی هنرمندان استان در این نمایشگاه عرضه شده است، گفت: این نمایشگاه تا پایان خرداد ماه برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 13 و 18 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی به اقدامات صورت گرفته در دولت های نهم و دهم در زمینه فرهنگ اشاره کرد و افزود: در طول خدمت دولت خدمت گذار افزون بر افزایش زیر ساخت های فرهنگی شاهد رشد کمی و کیفی کتابخانه ها و مجتمع های فرهنگی بوده ایم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مشکلات خانه هنرمندان تصریح کرد: رفع این مشکلات نیازمند تخصیص اعتبارات بودجه است.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با حضور در این نمایشگاه گفت: در بسیاری از جلسات، استاندار خوزستان تأکید دارند که از هنرمندان برای بیان معارف دین و دیدگاه های فرهنگی استان استفاده شده و در شرایط حساس سیاسی عنصر هنر برای تشویق و فرهنگ سازی برای حضور مردم در خلق حماسه سیاسی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی افزود: در هیچ دولتی به اندازه دولت نهم و دهم زیر ساخت فرهنگی در استان ساخته نشده و می توان گفت بیشترین مجتمع های فرهنگی و کتابخانه های استان در طول این مدت به وجود آمده است.

حجت الاسلام سپهر در باره بخش های گوناگون این نمایشگاه گفت: یکی از بخش های این نمایشگاه آثار کاروان سفینة النجاه است که در آن بیش از 70 اثر در یک گالری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم هنرمندان در انتخابات با جدیت وارد شده و در فرهنگ سازی برای حضور حداکثری و ایجاد حماسه سیاسی تلاش کنند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات