۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۶۹۷۳۶
مدیر حوزه علمیه بناب:

طلاب از فرصت ها برای تقرب به درگاه الهی بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بناب خطاب به طلاب علوم دینی گفت: سعی کنید از همه لحظات زندگی خود برای تقرب به درگاه الهی بهره مند شوید و سخنان عده ای کوته‌فکر شما را دلسرد نکند.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جلسه اخلاق طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی اظهار داشت: نباید ناملایمات اجتماعی و فرهنگی مبلغان دینی را از جمله رسالت خطیر دینی خود باز دارد.


وی با تأکید بر این‌که طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و نباید در ادای تکالیف تبلیغی خود غفلت کنند، گفت: می گویید عده ای پشت سر شما حرف می زنند و یا متلک می گویند، بنده می گویم اشکالی ندارد، در دوران امام علی(ع) هم عده ای وفادار نبودند و بعد از پیامبر برخی از آن ها مرتد شدند، مگر عده کمی که با حضرت ماندند، مهم هدف شماست که مقدس است.


این استاد اخلاق حوزه ادامه داد: همه امامان ما عمر کمی داشتند، بدنه با این عمر بی ثمرم بیش از آنها زندگی کردم اگر عمر یک عالم را جمع کنی ارزش یک لحطه امام را ندارد، بنابراین سعی کنید از همه لحظات زندگی خود برای تقرب به درگاه الهی بهره مند شوید و سخنان عده ای کوته‌فکر شما را دلسرد نکند.


وی ادامه داد: تلاش کرده و زحمت بکشید به عالی ترین مدارج علمی برسید، امروز درس خواندن در حوزه بسیار آسوده است، بنده چون خبر دارم می گویم، عده ای از اساتید و علمای ما در شرایط سختی درس خوانده اند.


حجت الاسلام و المسلمین بنابی افزود: صاحب جواهر در آن هوای گرم شهر نجف، 42 جلد کتاب جواهر الکلام را نوشت، نمونه ای از این عالمان در زمان خود نیز داریم، شهید مطهری که همه کتاب هایش به روز و جدید و با تفکر جدید اسلامی است در زمان شاه طلبگی کرده، عمر خود را غنیمت بشمارید اگر به مضامین آیات سوره شمس عمل کنید؛ مصداق این آیه شریفه می شوید « قد افلح من زکیها ».  


وی در پایان گفت: از آیت الله مشکینی نقل شده که مرحوم آیت الله سید محمدحسن شیرازی در سامراء حال در عالم رویا و یا در عالم کشف ملکی به سراغ ایشان می آید می گوید؛ که آقا آمده به حرم و مرا دنبال شما فرستاده و از شما دعوت کرده که با خو دفتر شهریه طلاب را هم بیاورید، وی به حرم می رود و امام می فرمایند؛ که نام طلبه ها را بخوان و وقتی شروع به خواندن نام طلاب می کند، امام می فرمایند نام عده ای را خط بزن که آن سید بزرگوار می نشینند و گریه می کنند و می گویند؛ من به اینها علاقه دارم و امام می فرمایند: نمی گویم به این ها شهریه نده، ولی احتیاط کنید. نباید کاری کنیم که امام هم نام ما را خط بزند./935/پ203/ش

ارسال نظرات