۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۹۴۷۸
شیخ الازهر مصر:

اسلام میانه‎رو مبنای فعالیت شبکه ماهواره‎ای الازهر است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر اعلام کرد: مرکز اسلامی الازهر به زودی پخش آزمایشی شبکه ماهواره‎ای «الازهر» را آغاز می‎کند و گسترش اسلام میانه رو و معتدل مبنای فعالیت این رسانه خواهد بود.
احمد طيب

 به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب، شیخ الازهر مصر در دیدار با شکری ابوعمیره، رییس رادیو تلویزیون این کشور، از پخش آزمایشی شبکه ماهواره ای الازهر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: شبکه ماهواره ای «الازهر» که به زوردی پخش آزمایشی آن آغاز خواهد شد، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سعی می کند تا روش معتدل این دانشگاه را در فعالیت های خود به کار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این شبکه ماهواره ای علاوه بر برنامه های دینی، برنامه های فرهنگی و تاریخی هدفمندی را نیز در برخواهد گرفت.

 

مرکز اسلامی الازهر نیز با صدور بیانیه ای از آمادگی رییس رسانه ملی مصر، برای ارائه حمایت فنی لازم جهت پخش شبکه الازهر خبر داد.

 

در بیانیه الازهر آمده است: ابوعمیره در دیدار با شیخ احمد طیب، عنوان داشته است که جهانیان از راه اندازی شبکه الازهر بویژه همزمان با گسترش فتاوای متناقض دینی در رسانه ها و منابر رسانه های غیر واجد شرایط در اوضاع کنونی، استقبال خواهند کرد.

 

ابوعمیره در این دیدار تأکید کرد: تمام تلاش خود را برای آماده سازی این برنامه ها با مشورت علمای الازهر به کار خواهد بست تا شبکه ای هدفمند و سودمند را راه اندازی کنند./982/ب103/د

ارسال نظرات