۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۷۲۷
مدیر حوزه علمیه بناب:

طلاب با سلاح دین با تهاجم دشمنان مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه بناب با تأکید بر این که طلبگی رزق الهی است که باید مراقبش بود، گفت: برخی طلاب به دنبال مدرک و عناوین دانشگاهی هستند.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جمع طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی اظهار داشت: شاید از طلبه سؤال شود که چرا به حوزه آمدید، در حالی که دوستان شما در جامعه صاحب پست و مقامی هستند و برخی دیگر وارد دانشگاه شدند و عده ای هم در ادارات مشغول کارند.


وی ادامه داد: سؤال اینجا است که آیا طلبه به اسرار وجودی خود و اهداف ورود به حوزه آگاه است، باید گفت که ما خدای متعال شما را دعوت کرده تا وارد حوزه شوید و به ندای امام زمانتان لبیک بگویید، قبل از این که دانشگاه ها پی ریزی شود 1400 سال قبل حوزه های علمیه وجود داشتند، برخی طلاب به دنبال مدرک و عناوین دانشگاهی هستند.


مدیر حوزه علمیه بناب افزود: ما طلبه ها طبق این آیه قرآنی که می فرماید؛ « فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ حتی در زمان جنگ هم همه نباید به جبهه بروند باید عده ای بمانند تا به تفقه دین بپردازند  دین را یاد بگیرند، امروز بر شما واجب است که اخلاق، آداب و عرفان را یاد بگیرند و به آن عمل کنید.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تاکید کرد: باید جواب دیگر این باشد که در جامعه به حرف قرآن کم عمل می شود، چنان که در کربلا به سخن امام حسین(ع) گوش فرا ندادند، طلاب باید با عمل به دانسته های خود مصداق عینی آیات قرآنی باشند، رسالت امروز طلاب کمتر از جهاد در راه خدا نیست.


وی تصریح کرد: در این برهه از زمان که تهاجم فرهنگی دشمن حتی به خانه هایمان نفوذ کرده و به جیب هایمان رسیده و شبهه در مال مردم انداخته است، باید با بیان دین و آموزه های انبیاء و اولیای الهی به جنگ با تهاجم عقیدتی دشمنان پرداخت، امروز استکبار با شبهه افکنی در میان جوانان و تضعیف افکار می خواهد شیعه را از بین ببرند.


مدیر حوزه علمیه بناب گفت: طلبه باید اسلام شناس باشد و با سلاح دین جلوی تهاجم دشمن را بگیرد. طلبه باید قرآن شناس و تاریخ شناس باشد، اسلام دین عقل است و قرآن انسان را به تفکر عقلی فرا می خواند در هیچ برهه ای از زمان دین این همه دشمن نداشت، در چنین شرایطی نباید از فرصت های دوران طلبگی غافل بود.


وی خاطرنشان کرد: خیلی از مسلمانان جهان که ادعا اسلام می کنند، دشمن اسلام و شیعه و شعار الله اکبر هستند، اسلام بیش از آنکه از کفار ضربه بخورد، از عده ای ضربه خورده که به ظاهر مسلمان بوده اند اما اعمالی خلاف دین داشته اند، امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران دشمنان به موضع انفعال رفته اند، از این رو ناگزیر به جنگ فرهنگی و عقیدتی هستند.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که دشمن فرهنگی مرز نمی شناسد، یادآور شد: دشمنان برای نفوذ در جوامع اسلامی در
تمام خانه های مسلمانان همه گونه لوازم فساد را فراهم می کند تا جوانان را نسبت به عقاید و احکام دینیشان بدبین کند، وظیفه طلبه این است که اسلام را به صورت عمیق بشناسد و با عمل خود دین را تبلیغ کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات