۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۸۵۹۴

برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه کتابخوانی در کابل به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی

خبرگزاری رسا - در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین مسابقه کتابخوانی با استقبال بیش از ۳۰۰۰ جوان افغان در کابل برگزار شد.
مسابقه کتابخواني مسابقہ کتابخواني مسابقہ کتابخواني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سالروز ارتحال امام خمینی در کابل با برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی گرامی داشته شد. این مسابقه که با فراخوانی و سازماندهی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل برگزار شده بود با استقبال بیش از 3000 جوان مواجه شد.

 

سؤوالات مسابقه از متن کتاب «راه اینجاست» تهیه شده بود، که به همین منظور از سوی انتشارات مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در تیراژ 4000 نسخه، در دسترس علاقمندان شرکت در مسابقه قرار گرفته بود.

 

متن کتاب حاوی گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب است که در مقاطع گوناگون، ناب‌ترین سخنان را پیرامون شخصیت حضرت امام خمینی(ره) بیان داشته‌اند.

 

حجت الاسلام محمد ضیاء موحدی، مسؤول بخش فرهنگی تبیان و متصدی برگزاری این مسابقه گفت: از یک طرف علاقه داشتیم که فرهنگ کتابخوانی در میان جوانان افغانستانی رواج یابد و از طرف دیگر با توجه به متن کتاب، شخصیت بزرگمردی چون امام خمینی از سوی مقام معظم رهبری به نسل فعلی افغانستان معرفی شود و بدین شکل همزمان با ارتحال این مرد ملکوتی، از شخصیت بی‌همتای وی تجلیل و یادبود مناسب به عمل آید.

 

وی افزود: فکر نمی‌کردیم مسابقه با این وسعت و گستردگی، آن هم از متن کتاب (راه اینجاست) مورد استقبال جوانان دختر و پسر قرار گیرد، اما شاهد حضور پرشور و شوق هزاران جوان، در صحنه برگزاری مسابقه بودیم.

 

گفتنی است از میان شرکت‌کنندگان، به 24 نفر به مناسبت بیست و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی جایزه تعلق می‌گیرد که جایزه ده نفر اول طلا و 14 نفر بعدی هدایای نفیس و بسته‌های فرهنگی خواهد بود.

 

جوایز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد در حسینیه «بقیت‌الله الاعظم»، واقع در شهر کابل، اعطا خواهد شد./988/ب102/د

ارسال نظرات