۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۶۸۱۲۹
ولایتی:

با هدایت جامعتین تصمیم نهایی را خواهیم گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با تأکید بر این‌که به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌روم، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ائتلاف و مجموعه اصولگرایان، تحت هدایت جامعتین انشاالله تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.
 علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت پیش از ظهر امروز پنج شنبه دوم خرداد ماه در حاشیه برگزاری همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، با تأکید بر این‌که به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌روم، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ائتلاف و مجموعه اصولگرایان، تحت هدایت جامعتین ان شاءالله تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

وی با اشاره به این‌که دولتی که تشکیل می‌دهیم، مشورت پذیر است، گفت: نه فقط افراد متخصص و با تجربه را در حوزه های تخصصی بکار می‌گیریم، بلکه در همان حوزه‌ها افرادی که متصدی هستند باید مشورت پذیر باشند یعنی با گروه‌های صاحب نظر به خصوص در بخش‌های مختلف غیر دولتی، اساتید دانشگاه و کسانی که خیر کشور را می‌خواهند و در عین حال در حوزه‌ای تخصص دارند، مشورت کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت افزود: در رأس همه اینها، کسانی که با ما به‌عنوان وزیر و یا در سطوح دیگر مدیریتی همکاری خواهند کرد، باید افراد متقی و خداترس باشند.

دکتر ولایتی تأکید کرد: اگر مبنای ما در بکارگیری افراد غیر از تخصص تجربه و مشورت پذیری، در رأس همه تقوا باشد و افراد متقی متصدی کارها باشند، عملا نگرانی از ایجاد فساد اداری بسیار کاهش پیدا می‌کند، ضمن اینکه دولت باید کنترل داشته باشد.

عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت با بیان این‌که یکی از اولویت‌های ما مبارزه با فساد اداری است، ابراز داشت: خوشبختانه ظرفیت‌ها در کشور بسیار بالا است و دولتی که سرکار می آید، باید چنان کارآمد و دارای مدیریت باشد که بتواند این ظرفیت را از قوه به فعل در بیاورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که مردم قدردان و حامی انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، روز بیست و دوم بهمن که فرا می‌رسد، همه مردم صرف‌نظر از اینکه چه سلیقه‌ای دارند، به میدان می ‌آیند زیرا انقلاب متعلق به مردم است و مردم این حکومت، انقلاب و کشور را متعلق به خودشان می‌دانند و دولت باید از این ظرفیت بالای مردم حداکثر استفاده را بکند.

وی با بیان این‌که بازسازی اقتصادی و بازسازی روابط خارجی در رأس برنامه‌ها قرار دارد، گفت: کشورهای همسایه و منطقه در بازسازی سیاست خارجی حتما نقش اساسی و اولویت دارند، یعنی حتما باید ما مراقب باشیم که تنش در اطراف ما نباشد، نه تنها تنش بلکه درخت دوستی بنشانیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار داشت: پانزده کشور در آب و خشکی در همسایگی ما هستند و این یک فرصت است که باید از آن استفاده کنیم و با همسایگان هر روز روابط را عمیق‌تر کنیم، نه تنها تنش نداشته باشیم بلکه باید هم‌افزایی داشته و بتوانیم یک همکاری منطقه‌ای بسیار بارور را شکل دهیم./956/پ202/ج

ارسال نظرات