۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۶۸۰۲۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

اعتکاف کلاس فشرده خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: اعتکاف کلاس فشرده خودسازی است.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با اشاره به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف گفت: باید بهره برداری درست و اصولی از این زمان و فرصت بدست آمده برای تلطیف روح و جان استفاده شود.

 

وی با اشاره به ضرورت عمل به دستورهای دینی اظهار داشت: عمل به دستورهای دینی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق اصلی پیروان پیامبر(ص) است.

 

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: ماه رجب از بین ماه ها از نورانیت خاصی برخوردار است و ماه ریزش رحمت واسعه الهی و استجابت دعا است.

 

وی با بیان این که  ده مسجد در شهرستان بهشهر برای معتکفین در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: خوشبختانه برنامه ریزی مختلف فرهنگی و دینی در این راستا انجام شده است و نام نویسی نیز در حال برگزاری است که تا کنون استقبال مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: در اعتکاف انسان روح و جانش را صیقل می دهد و با جسم پاک و دل صیقل یافته و به مهمانی خدا می رود.

 

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف از روز جمعه اظهار داشت: اعتکاف فرصتی برای اعتراف به تقصیرها و عزمی دوباره برای آینده ای روشن است که در واقع می توان اعتکاف را یک کلاس فشرده خودسازی دانست.

 

وی اعتکاف را عملی مؤثر در پاکی نفس و راهی برای رسیدن به تقرب الهی دانست و تصریح کرد: افرادی که در اجرای امور دنیوی رضایت الهی و پاداش اخروی را در نظر می‌گیرند، خوشه‌های اعمال خود را در آخرت درو می‌کنند.

 

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف 13، 14 و 15 رجب مصادف با سوم تا پنجم خرداد ماه برگزار می شود.

 

آزمون قرآنی ویژه روحانیان مستقر درمحمودآباد برگزار شد

 

حجت الاسلام سید محمود فلاحتی، مسوول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، گفت: آزمون قرآنی ویژه روحانیان مستقر در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

 

وی ادامه داد: این آزمون با حضور روحانیان  مستقر در روستاهای معلم کلا، ملاکلا، برنج ده و آزادمون در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد انجام شد.

 

حجت الاسلام فلاحتی گفت: آزمون تفسیر قرآنی به صورت 90 سوال از کتاب تفسیر جزء سی قرآن کریم اثر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و کتاب آذرخش دیگر کربلا اثر آیت الله مصباح یزدی بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.

 

حجت الاسلام فلاحتی ادامه داد: ترویج و تحکیم معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است که باید با برنامه منسجم و سازماندهی شده اقدامات موثر و شایسته ای صورت گیرد.

 

مسوول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، گفت: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت کند./950/پ302/ش

ارسال نظرات