۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۶۸۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

مردم برای تشخیص اصلح به گفتمان و برنامه نامزدها توجه کنند

خبرگزاری رسا - رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مردم در تشخیص نامزدهای انتخابات دقت لازم را به خرج دهند، تامل در گفتمان و برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها را یک روش مناسب برای رسیدن به گزینه اصلح دانست.
حجت‌الاسلام رفعتي

حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و جهان رییس جمهور آینده باید ویژگی‌های خاصی نسبت به دوره های گذشته دارا باشد.

 
وی برخورداری از یک سیستم برنامه ریز، داشتن سابقه مدیریتی، قدرت بهره‌گیری از فکر و خرد دیگران، اعتقاد واقعی به حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه، عدالتخواه، شجاع و نترس، قانون‌مداری، پاکدستی و جلوگیری از اسراف و تجملات را از ویژگی‌های دولت آینده برشمرد و گفت: طبق آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انسان باید امانت را به اهل آن تحویل دهد؛ بنابراین مردم در انتخاب رییس جمهور آینده دقت لازم را داشته باشند.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر این که رییس جمهور و دولت آینده باید ویژگی‌های مثبت دولت‌های گذشته را دارا و از نقاط منفی و ضعف آنها بدور باشد،گفت: پرکاری، طرح گفتمان انقلاب و امام، تهیه مسکن برای افراد کم درآمد، شجاعت در سیاست خارجی و پیگیری جدی در مساله غنی سازی صلح آمیز هسته‌ای از نقاط قوت دولت احمدی نژاد است.
 
وی با بیان این‌که نامزدهای انتخاباتی با مبنای دینی و اسلامی در انتخابات و حماسه سیاسی حضور پیدا و فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی و مصلحت نظام تنظیم کنند، ابراز داشت: گروه و جریان‌های سیاسی مخالف نظام حق حضور در انتخابات را نخواهند داشت.
 
حجت الاسلام رفعتی با اشاره به این‌که هرچند در آمریکا به همه سلایق اجازه حضور در صحنه انتخابات را نمی‌دهند اما همان حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها با دو نامزد انتخاباتی وارد میدان نمی‌شوند، اظهار داشت: اصولگرایان با نظرخواهی و همفکری از عقلای خود نامزدهای انتخاباتی را کاهش دهند و یک فرد اصلح را وارد صحنه انتخابات کنند.
 
وی با تاکید بر ارائه برنامه از سوی نامزدهای انتخاباتی، گفت: برنامه‌ها و گفتمان نامزدهای انتخاباتی مردم را در تشخیص اصلح کمک خواهد کرد./921/ت302/ج 
ارسال نظرات