۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۵۷۵۸
حجت‏الاسلام رفیعی:

برخی رمان‎های خارجی به روحیه افراد آسیب‎ می‎رساند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه رمان‌های خارجی را آسیب‌رسان دانست و گفت: برخی از رمان‎های خارجی ترس کاذب در افراد ایجاد می‎کند، برخی نیز سبب یأس و ناامیدی افراد از زندگی و خودکشی آن‎ها می‎شود.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع زائران کریمه اهلبیت(ع) با بیان اینکه قصههای قرآن مانند دیگر داستانها سمبولیک و تخیلی نیست، بلکه حقیقی و هدفمند است، نسبت به دیدگاه برخی درباره قصص قرآنی اعتراض کرد.

وی گفت: برخی از افراد سعی کرده‌اند که قصههای قرآن را تخیلی و ذهنی نشان دهند که با موضع‏گیری علما روبرو شدند، متأسفانه برخی از افراد به داستانهای قرآن مطالب را اضافه میکنند که حقیقت ندارد و مطالبی را به انبیا نسبت میدهند که در قرآن بیان نشده است.

هدفمند بودن داستانهای قرآن

این خطیب برجسته بیان داشت: انسان نباید از هر کتابی که درباره انبیا نوشته شده است استفاده کند، بلکه باید از کتابهای که در نوشتن آن از تفاسیر استفاده شده است بهره بگیرد.

حجتالاسلام رفیعی با اشاره به هدفمندی قصههای قرآن تصریح کرد: قرآن از بیان داستان انبیا هدف دارد؛ یکی از اهداف قرص و محکم شدن دل پیامبر(ص) و امت ایشان است، قرآن میخواهد با گفتن داستان انبیا گذشته به رسول الله(ص) بگوید، انبیا گذشته هم سختی و مشکلات تو را داشتند و باید در این مسیر صبور باشی.

برخی از رمانهای خارجی دلیل خودکشی افراد

وی افزود: مسلمانان نیز با شنیدن داستانهای قرآن افزونبر استوار شدن دلهایشان، عبرت میگیرند، همچنین مطالعه داستان پیامبران که حقیقی بوده و سمبولیک نیست سبب پند و تذکر برای انسان است و این خود سبب میشود که افراد یکدیگر را فریب ندهند، قرآن به مؤمنان میگوید «شما همانند بنی اسراییل که پیامبر خود را اذیت کردن پیامبرتان را آزاد ندهید».

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه والدین فرزندان خود را با داستانهای قرآن آشنا کنند، اظهار داشت: متأسفانه بیشتر کودکان رمانهای خارجی را مطالعه میکنند؛ چرا برخی از رمانها هشتاد بار چاپ میشوند، والدین باید فرزندان خود را با داستانهای حقیقی قرآن و ائمه(ع) آشنا کنند.

وی ادامه داد: برخی از داستانها و رمانهای خارجی وحشتزا بوده و ترس کاذب در افراد ایجاد میکند، برخی از داستانها نیز به صورت موزیانهای تنظیم شده که سبب یأس و ناامیدی افراد از زندگی  میشود تا جایی که برخی به سبب مطالعه این داستانها دست به خودکشی میزنند.

این خطیب توانایی کشور تأکید کرد: افراد باید بسیار مراقب باشند، از مطالعه داستانهای خطرناک دوری کرده و داستانهای حقیقی، اثرگذار و خاطرات علما را مطالعه کنند، چرا که در روحیه افراد بسیار تأثیرگذار است.

عبرت گرفتن از داستانهای قرآن

حجتالاسلام رفیعی با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: وقتی فرد در قرآن سرگذشت فرعون را مطالعه میکند به این نتیجه میرسد که تکبر نباید هیچگاه تکبر داشت، چرا که متکبر در برابر خداوند متعال نابود میشود، همچنین متوجه میشود حق همیشه پیروز و باطل نابود شدنی است.

وی در ادامه گفت: اگر انسان اعتقاد داشته باشد که خداوند متعال نسبت به او احاطه دارد در هیچکاری خلاف شرع مرتکب نمیشود.

حجتالاسلام رفیعی با اشاره به معجزه بودن قرآن، اظهار داشت: پس از گذشت چهارده قرن هیچ فردی جرأت نکرده است چیزی از قرآن را کم یا به آن اضافه کند؛ تورات و انجیل تحریف شدند ولی قرآن واحد ماند./993/پ202/ی

ارسال نظرات