۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۶۵۶۱۷

خودکفایی 90درصدی در صنعت برق

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان این که در صنعت برق به برکت انقلاب از وابستگی 90 درصدی به خود کفایی 90 درصدی دست یافته ایم، گفت: رتبه ما به لحاظ شاخص های برق در جهان چهاردهم و در منطقه اول است.
سيد زمان حسيني، مديرعامل شرکت برق منطقه اي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید زمان حسینی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در تشریح پیشرفت کشور در صنعت برق، اظهار داشت: به برکت انقلاب در این زمینه 90 درصد به خود کفایی رسیده ایم و در صورتی که پیش از انقلاب در این بخش حدود 90 درصد وابستگی داشتیم؛ اغلب امکانات وتأسیسات برق را در کشور خود طراحی کرده و می سازیم.

     

    وی رتبه ایران در دنیا را به لحاظ شاخص های برقی چهارده اعلام کرد و گفت: در منطقه نیز رتبه اول را از آن خود کرده ایم؛ وزارت نیرو توفیق داشته که برق 100 درصد شهرها و حدود 100 درصد روستا ها را تأمین کند این در حالی است که یک میلیارد و نیم نفر در دنیا از نعمت برق محروم هستند.

     

    مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان این که بعد از انقلاب توانسته ایم با همه کشورهای همسایه مبادله برق داشته باشیم، ابراز داشت: پیش از انقلاب با هیچ کدام از این کشوها مبادله نداشتیم؛ این کار فواید اقتصادی و سیاسی فراوانی دارد از جمله آنها این که منافع دو کشور به هم گره می خورد، دوستی ها تقویت می شود و جلوی جنگ و خونریزی گرفته می شود؛ در 20 کشور دنیا در حال ساختن نیروگاه ها و پروژه های برقی هستیم.

     

    حسینی به تلاش ویژه صنعتگران برق در سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: برخی تأسیسات و نیروگاه های ما قدیمی شده اند و با توجه به تحریم نمی توانیم قطعات لازم را وارد کنیم، با این وجود با کار و تلاس شبانه روزی که انجام شده است آمادگی کامل داریم که در تابستان گرم برق منطقه را بدون هیچ مشکلی تأمین کنیم.

     

    وی با بیان این که حوزه استحفاظی برق منطقه تهران جمعیت  17 میلیون نفری را پوشش می دهد، افزود: این منطقه شامل استان های تهران، البرز و قم است./928/پ203/ج 

     

     

ارسال نظرات