۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۵۹۴

افزایش 37 درصدی آمار جرایم جنسی در ارتش آمریکا

خبرگزاری رسا ـ آمارهای پنتاگون نشان می دهد که جرایم جنسی در ارتش آمریکا با 37 درصد افزایش مواجه بوده است.
نظاميان آمريکايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آمارهای پنتاگون نشان می دهد بیشتر قربانیان سوء استفاده جنسی در ارتش آمریکا از پرسنل زیر 25 سال و شاغل در مشاغل رده پایین ارتش هستند.

 

پنتاگون با انتشار گزارشی ضمن اعلام این مطلب تخمین زد که در سال گذشته میلادی (2012) 26 هزار مورد تجاوز به عنف یا تماس های جنسی بین پرسنل ارتش این کشور صورت گرفته است.

 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز گذشته در واکنش به این گزارش جدید پنتاگون در جمع خبرنگاران اعلام کرد که افزایش جرایم جنسی در ارتش آمریکا مساله ای قابل پذیرش نیست.

 

چاک هگل وزیر جدید دفاع آمریکا نیز روز گذشته در واکنش به این گزارش ضمن منزجر و نگران کننده دانستن آن، هشدار داد که افزایش آمار جرایم جنسی در ارتش آمریکا می تواند تاثیرات سوء بر توانایی جذب نیروی های انسانی جدید داشته باشد.

 

در گزارش پنتاگون آمده است که در سال 2012 در مجموع 3374 مورد تجاوز به عنف در ارتش گزارش داده شده است و این رقم قریب به 200 مورد بیش از سال 2011 بوده است که 3192 مورد تجاوز به عنف گزارش شده بود. آمار سال 2010 نیز 3158 مورد بوده است.

 

آمارهای پنتاگون نشان می دهد بیشتر قربانیان سوء استفاده جنسی در ارتش آمریکا از پرسنل زیر 25 سال و شاغل در مشاغل رده پایین ارتش است و در بیشتر موارد سوء استفاده  جنسی ارتباط مستقیمی با مصرف الکل یا مواد مخدر یا روانگردان داشته است./982/ب101/د

ارسال نظرات