۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۶۴۴۷۹
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

رسانه ها رعایت مصالح نظام را اولویت خود بدانند/ نباید احساس تکلیف کاندیداها را تقبیح کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا رعایت مصالح نظام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سوی رسانه ها را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: جریان های داخلی نیز باید مرزبندی شفافی با دشمنان کینه توز نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي حجت الاسلام محمد مهدي محققي دومين نشست فصلي مسؤولان دفاتر خبرگزاري رسا دومين نشست فصلي مسؤولان دفاتر خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی صبح امروز در دومین نشست فصلی مسؤولان دفاتر خبرگزاری رسا که در محل دفتر مرکزی این رسانه حوزوی در قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات خردادماه و با تاکید بر این که رهنمودها و فرامین رهبر معظم انقلاب برای ما حجت است،‌ دلایل وجوب اطاعت از ولایت فقیه را با استناد به آیات و روایاتی تبیین و ولایت فقیه را ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) ارزیابی کرد.
 
وی با تجلیل از هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب در طول دوران زعامت ایشان،‌ بیان داشت: رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در طول بیش از دو دهه خالی از هوی و هوس بوده و آنچه ایشان بیان می کنند جنبه شخصی ندارد.
 
حجت الاسلام محققی در ادامه با اشاره به این که در انتخابات پیش رو ممکن است دچار تحیر و سرگردانی شویم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مهم و عامل خروج از تحیر خواند و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب متوجه همگان است.
 
وی خواص را یکی از گروه هایی دانست که خطاب رهبر انقلاب متوجه آنها است و با اشاره به تعدد کاندیداها در این مرحله، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که هر فردی که توانایی و صلاحیت لازم را در خود می بیند در صحنه حاضر شود؛ از این رو تعدد کاندیداها در این مرحله امری مطلوب است و نباید به بهانه های مختلف اقدام افرادی که در صحنه حاضر شده اند را تقبیح کرد؛ ما نیز به عنوان یک رسانه این فرصت را در اختیار کاندیداها قرار می دهیم.
 
مدیر عامل خبرگزاری رسا کاندیداها را مخاطب دوم فرمایشات رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: کاندیداهای احتمالی باید از دادن وعده هایی که امکان اجرایی شدن آن نیست اجتناب کنند و اگر در راستای تطبیق عملکرد رؤسای جمهور با شعارها و وعده هایی که داده اند تحقیقی صورت گیرد به نتایج جالبی خواهیم رسید.
 
مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مرزبندی جریان های داخلی با دشمنان، یادآورشد: جریان های داخلی نباید با رفتار و گفتار خود جدول دشمن را پر کنند؛ وقتی مرز آنها با دشمن مشخص شد دایره رقابت ها نیز روشن خواهد شد.
 
حجت الاسلام محققی پایبندی به اصول و رقابت برای خدمت به مردم را فراز مهم دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و تفاوت های انتخابات در نظام مقدس اسلامی با سایر نظام های دنیا را تبیین کرد.
 
وی شورای نگهبان را مخاطب دیگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: بسیاری این بحث را پیش می کشند که فلان جریان و گروه برای این که کاندیدای مورد نظرش تایید صلاحیت شود، می خواهند گروکشی کنند؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که شورای نگهبان طبق تشخیص خود عمل می کند و تاکنون نیز عملکرد این نهاد نظارتی در تمامی انتخابات ها به این شکل بوده است.
 
حجت الاسلام محققی علما و حوزویان را مخاطب دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: ملاک ها و ویژگی هایی که رهبر معظم انقلاب درباره رییس جمهور آینده بیان کردند نیازمند تبیین است و علما باید در این راستا رسالت مهم خود را ایفا کنند.
 
وی با تاکید بر این که رسانه های گروهی نیز مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات هستند، ابراز داشت: ایشان هرگونه اختلاف افکنی و سؤ استفاده از احساسات مردم در جهت ایجاد اختلاف را خیانت به کشور دانستند، از این در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا رو رعایت مصالح نظام باید رسالت اصلی رسانه ها و مطبوعات باشد.
 
گفتنی است، دومین نشست فصلی مدیران دفاتر خبرگزاری رسا در سراسر کشور با موضوع انتخابات خردادماه از صبح امروز در شهر مقدس قم آغاز شده است و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. /924/پ202/ج
 
ارسال نظرات