۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۶۴۲۳۶
به بهانه روز زن؛

کتاب ویژگی های زنان شایسته در قرآن مجید + دانلود

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقات کامپیوتری قائمیه اصفهان دانلود کتاب ویژگی های زنان شایسته در قرآن مجید را روی سایت خود قرار داده است.
ويژگي هاي زنان شايسته در قرآن مجيد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات کامپیوتری قائمیه اصفهان دانلود این کتاب را در فرمت های جاوا، آندروید، pdf، pub، در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

 

کتاب ویژگی های زنان شایسته در قرآن مجید شامل عناوین: «مقدمه؛ موجب عفت شوهرند؛ مومنه اند؛ آمادهء همبستری با شوهرند؛ فرزند آورند؛ عده ها را کامل نگه می دارند؛ جنین را کتمان نمی کنند؛ آماده رجوع به شوهرند؛ اهل بخشش مهریه اند؛ اهل توجه به احکام خداوندند؛ اهل شیردادن به فرزندند؛ اهل دعا به فرزندانند؛ پاک و پاکیزه اند؛ اهل عبادتند؛ از ارتباط با نامحرمان می پرهیزند» می شود.

 

«بر هوو، صبر می کنند؛ از فحشا و زمینه سازی های آن بدورند؛ مطیع شوهرند؛ در غیاب شوهر حافظ خود و اموال او هستند فالصالحات حافظات للغیب بما حفظ اللّه؛ به تصمیم میانجی و حکم احترام می گذارند؛ نیکو کا رند؛ اهل گذشت و سازش با شوهرند؛ در صورت عدمِ سازش، به خوبی جدا می شوند؛ پارسا و پاکدامنند؛ جنین و فرزندکشی نمی کنند؛ اهل توبه اند؛ به شوهر خیانت نمی کنند؛ دوستدار و یاور مومنانند؛ اهل امر به معروف و نهی از منکرند» مطالبی دیگری است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

 

از دیگر موضوعات این کتاب می توان به: «اهل اقامه نماز و پرداخت زکاتند؛ از خدا و پیامبر اطاعت می کنند؛ به وضعیت شوهر مومنشان راضی اند؛ زیبا، شوهر دوست و بی اعتنا به غیر شوهرند؛ آماده تحمل مجازات خطای خویش؛ در کنار همسر شادند؛ اهل مسخره کردن، عیبجویی و دادن لقب زشت به دیگران نیستند؛ باکره اند؛ دور از شرک، دزدی، زنا و نسبت دادن فرزند به دیگری اند؛ مانع جهاد شوهر نیستند؛ اهل مشورتند؛ باعث محرومیت همسر نمی شوند؛ رازدار همسرند؛ در شدیدترین محیط کفر، خود را حفظ می کنند؛ در شرایط سخت و طاقت فرسا همراه شوهرند» اشاره کرد.                                                                                                 

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «آنچه پیش رو دارید کاوشی در آیات قرآن مجید، پیرامون ویژگی های "زنان شایسته " در قرآن مجید است. مردان مومن می توانند با ملاکهای مطرح شده، جویای همسران قرآنی برای همسفری زندگی ابدی خویش و پایه ریزی خوشبختی دنیوی و سعادت اخروی و نیز تربیت نسل مومن باشند. دختران و زنان مومنه نیز می توانند با الگو سازی این آیات، به مقام زنان شایسته قرآنی نایل شده و عطر حوریه های بهشتی و روح و ریحان را در جوامع اسلامی منتشر نمایند.»

 

گفتنی است کتاب ویژگی های زنان شایسته در قرآن مجید به قلم عباسعلی کامرانیان به نگارش درآمده است.

 

جهت دانلود کتاباینجا را کلیک کنید./992/ن603/ق

ارسال نظرات