۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۶۳۷۳۸
یکی از علمای سنی عراق:

قتل نیروهای امنیتی حرام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای سنی عراق در پی قتل نیروهای امنیتی از سوی تظاهرکنندگان استان‎های سنی نشین این کشور، قتل مردم و نظامیان را حرام اعلام کرد.
شيخ عبدالملک سعدي از علماي سني عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالملک السعدی از علمای سنی عراق، فتوای منتسب به وی مبنی بر وجوب جهاد علیه دولت و نیروهای امنیتی را تکذیب کرد و در قبال کشتار مردم بی گناه هشدار داد.

 

در این پیام آمده است: قتل مردم بی گناهی که سلاح به دست نداشته و حتی به سوی تظاهرکنندگان یورش نبردند، تأسف آور است. خداوند متعال ما را از قتل دیگران برحذر می دارد.

 

شیخ السعدی افزود: تجمع کنندگان از قتل شهروندان و نظامیان به شدت خودداری کنند، زیرا قتل مردم از گناه های کبیره ای است که عامل آن مستوجب آتش جهنم خواهد بود.

 

این عالم سنی تأکید کرد: هر که فتوای جهاد را به من منتسب کند، دروغگو است. سخنان و پیامهای بنده کاملا روشن هستند.

 

وی سربریدن پنج نظامی در رمادی عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: قتل نظامیان بی گناه از سوی جنایتکاران با هدف شعله ور ساختن جنگ داخلی صورت می گیرد. کشتار افراد بی گناه، جنایتی غیرقابل بخشش به شمار می آید.

 

شیخ عبدالملک السعدی اظهار داشت: بار دیگر تأکید می کنم که بنده قتل نیروهای ارتش و پلیس از هر قشر و مذهبی که باشند را حرام می دانم.

 

وی از مردم خواست مانع حضور نقابداران در صحنه های تظاهرات شوند و ادامه داد: از تحصن کنندگان می خواهم اجازه حضور چنین افرادی را در تجمعهایشان ندهند، زیرا این افراد در پی بروز جنگ داخلی در عراق هستند.

 

گفتنی است اوضاع در استانهای سنی نشین عراق به دلیل حضور گسترده تروریستها وخیم است.

 

تظاهرکنندگان سنی عراق در روزهای گذشته به صورت مسلحانه با نیروهای امنیتی درگیر شدند که بر اثر آن چندین تن از نظامیان به قتل رسیدند.

 

صبح امروز نیز نیروهای امنیتی که در کنار تظاهرکنندگان حضور داشتند با حمله تظاهرکنندگان مواجه شده و پس از قتل 5 تن، جنازه هایشان را به همراه بردند.

 

پلیس الانبار با محکومیت این جنایت، به جانیان 24 ساعت فرصت داد تا پیکرها را تحویل دهند.

 

رییس پلیس الانبار تأکید کرد که پاسخ محکمی به تظاهرکنندگان خواهد داد.

 

نوری المالکی، نخست وزیر عراق نیز بر عدم سکوت در قبال این جنایت تأکید کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات