۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۳۷۳۰
رضایی:

مشکلات جامعه با اصلاح اخلاق دولتمردان، حل می شود

خبرگزاری رسا ـ محسن رضایی تاکید کرد: 65 درصد مشکلات جامعه با اصلاح اخلاق دولتمردان، اصلاح می شود و باید اصلاح اخلاق را از دولتمردان آغاز کنیم.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، محسن رضایی در مراسم تحلیل و بررسی انتخابات رییس جمهوری در دانشگاه بابلسر به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اخلاق انتخاباتی، گفت: بازگشت اخلاق به جامعه از مهم ترین ضروریات است که باید رعایت شود نه در انتخابات بلکه فضای جامعه باید براساس محبت و صداقت باشد.

 

رضایی همچنین در پاسخ به سؤال دانشجویی که از وی پرسید آیا این همه تبلیغات برای سخنرانی های شما لازم است و اساساً پول این همه تبلیغات انتخاباتی از کجا آمده است، گفت: آنچه برای من تا کنون هزینه شده از مردم بوده است و من یک ریال برای خود تا کنون در مازندران هزینه نکرده ام و همه بنرها و تبلیغات و پیامک ها از ناحیه مردم بوده است و اطلاعی از این جهت ندارم و در اصل مخالف کار تبلیغاتی با صرف هزینه های بالا هستم، من برای کار برای مردم آمده ام و کار برای جنگ و مردم را با ده رییس جمهوری عوض نمی کنم.

 

وی در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری که از وی پرسید نظر شما در رابطه با واژه رهبری، خاتمی، هاشمی رفسنجانی، موسوی و کروبی چیست، گفت: در تاریخ تحولاتی برای انقلاب بوجود آمده است و  برخی از آنانی که با امام بودند با رهبری نبودند و آنانی که با رهبری بودند با امام نبودند و این تغییر و تحولات وجود داشته است، هاشمی رفسنجانی حد وسط است و موسوی و کروبی که جدا شده اند و من خودم همواره با رهبری بوده و هستم و در رابطه با خاتمی هم ایشان انسان شریفی هستند اما بنده با ایشان در بسیاری از مسائل اختلاف سلیقه و نظر دارم.

 

دانشجوی دیگری از رضایی پرسید، شما در فتنه 88 موضع گیری جدی انجام ندادید و در واقع موضع شما چه بوده است که رضایی در پاسخ گفت: ابهاماتی در این رابطه وجود داشت و اعتراضاتی شکل گرفت که در واقع به دو صورت اعتراض خیابانی و اعتراض قانونی بوده است و من هم از نظر قانونی اعتراض کردم و بر این باورم که اعتراض بخشی از مردم سالاری دینی است و باید انجام شود اما اعتراض باید در راستای قانون باشد.

 

رضایی در ادامه در پاسخ به دانشجویی که نظر وی را در خصوص مسائل و مشکلاتی که در حوزه فرهنگ و اخلاق وجود دارد، جویا شد، گفت: فرهنگ سازی پروژه بسیار سخت و در عین حال ساده است و در این راستا کافی است دولتمردان ما اخلاق حرفه ای و ساسیت مدارانه خود را رعایت کنند و تابع قوانین و اخلاق اسلامی باشند.

 

رضایی با اشاره به این که باید مسأله فرهنگ در ابعاد مختلف جامعه رعایت شود ادامه داد: در همه موارد در جامعه باید اخلاق رعایت شود و در این راستا  در همه جا نماد ملی و اسلامی را رعایت کنیم و این مسئله مثلا در سد سازی ها، شهر سازی نیز رعایت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: 65 درصد مشکلات جامعه با اصلاح اخلاق دولتمردان، اصلاح می شود و باید اصلاح اخلاق را از دولتمردان آغاز کنیم و در جامعه گسترش دهیم.

 

رضایی در همچنین در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری که در خصوص مسأله فدرال اقتصادی و یارانه دانشجویی پرسیده بود، گفت: به دنبال آن هستیم که از سرمایه های انسانی و مالی مثل دانشمندان و نخبگان هر منطقه  برای  همان منطقه استفاده می شود و از فرار سرمایه های انسانی از شهرستان ها به تهران و از تهران به کشورهای دیگر جلوگیری می کنیم.

 

وی در رابطه با یارانه دانشجویی به دانشجویان گفت: شش ماه قبل از فارغ التحصیلی دانشجویان باید آینده شغلی آنان مشخص باشد و در این راستا کمک کار آنان بوده و از آنان حمایت می کنیم و وام دانشجویی نیز به افراد و دانشجویان نیازمند پرداخت می شود./950/پ203/ج

ارسال نظرات