۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۶۳۶۴۵
امام جمعه بناب:

القای ناامیدی در راستای اهداف دشمنان نظام است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام باقری بنابی خطاب به برخی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری گفت: القای فضای ناامیدی در میان اقشار مختلف جامعه به یقین در راستای اهداف دشمنان نظام است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع تعدادی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهرستان با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه و روحانیت نقش تأثیرگذاری در ارتقای بصیرت دینی و سیاسی مردم دارند، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند، روحانیت نقش روشنگری نسبت به توطئه های استکبار را دارد.

 

وی با بیان این‌که مرجعیت و روحانیت شیعه همواره ملجاء و پناهگاه مردم در جریان های مختلف سیاسی، اجتماعی و دینی بوده اند، خاطرنشان کرد: رسالتی که امروز روحانیت بر عهده دارد، اهمیتی به مراتب بیشتر و حساس‌تر از گذشته داراست، علمای دین بایستی شاخص های ولایی در انتخاب فرد اصلح را تبیین کنند.

 

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که برخی با شعارهای جذاب و وعده‌های غیرعملی به دنبال عوام‌فریبی و جلب آرای مردم عادی جامعه هستند، گفت: روحانیان و طلاب علوم دینی به عنوان نخبگان جامعه بایستی محور افکار عمومی نسبت به انتخاب فرد اصلح در انتخابات باشند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که رقابت برای خدمت به مردم از دیدگاه اسلام بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، افزود: اما اگر این رقابت برای تصاحب قدرت و منفت فردی، گروهی و جناحی باشد، نه تنها ارزشمند نیست بلکه از دیدگاه دین خیانت در امانت و مذموم شمرده شده است.

 

وی خواستار تغییر نگرش برخی از نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت: اگر هدف شما پس از پیروزی در انتخابات خدمت به ملت و اعتلای نظام اسلامی است، چرا تخریب نظام را پیش گرفته‌اید، القای فضای ناامیدی در میان اقشار مختلف جامعه دقیقا در راستای اهداف دشمنان نظام است.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که خیانت به نظام مورد نفرت عمومی از خائنان به ملت و رهبری خواهد بود، اظهار داشت: فرقی نمی‌کند این خیانتکار چه کسی باشد، دشمن بیرونی باشد یا دشمن درونی و یا فلان گروه کذایی، این انقلاب ریشه در اخلاص دارد و با اخلاص جلو رفته و جلو هم خواهد رفت، هر کسی به ملت خدمت کند و در مسیر ولایت باشد مورد رضایت و اعتماد مردم خواهد بود.

 

وی در پایان خواستار حضور حماسی و آگاهانه ملت در انتخابات ریاست جمهوری شد و تصریح کرد: استکبار جهانی به کمک ایادی غربی‌اش و با ترفندهای مختلف از تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای سیاسی گرفته تا جنگ روانی سعی دارد مردم حضوری حداقلی در انتخابات داشته باشند، غافل از این‌که ملت برای حضور در انتخابات لحظه شماری می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات