۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۸۹۴
باهنر:

هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس با بیان این‌که یک نفر از ائتلاف پنج نفره معرفی خواهد شد، گفت: هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو حاضر نمی‌شود.
نشست خبري محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین‌ امروز در جمع خبرنگاران استان، با با بیان این‌که ائتلاف پنج نفره این تشکل از طرف نهادهای تشکیلاتی و حزبی معرفی شده اند، اظهار داشت: سعی خواهد شد با مشخص شدن نتیجه نظر‌سنجی‌ها یک نفر وارد گود انتخابات ‌شود.


باهنر با تأکید بر این‌که اگر کسی احتمال رای ‌آوری خود را در پایین می‌بیند، نباید در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، خاطر نشان کرد: هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو حاضر نمی‌شود.

 

نایب رییس مجلس با تأکید بر تحقق مطالبات رهبری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: باید تلاش شود حوادث تلخ فتنه 88 تکرار نشود، افزون بر این باید دانست که فتنه 88 حاصل برخی ندانم‌کاری‌ها بود، باید در این انتخابات فردی را انتخاب کنیم که نقاط ضعف گذشته را نداشته باشد و بتواند کشور را با آرامی اداره کند.

 

وی به تشریح نقاط ضعف  و قوت دولت های نهم و دهم پرداخت و اظهار داشت: ما با اصلاح‌طلبان تنها اختلاف‌نظر داریم، برای ما قابل قبول نیست که کسی بخواهد اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه براند، در درون اصلاح‌‌طلبان نیز نیروهای متعهد و دلسوز نظام هستند که هم قانون اساسی و هم رهبری را قبول دارند.

 

باهنر با بیان این‌که ربیس جمهور باید سیاست های کلی نظام را در قالب گفتمان رهبری اجرا کند، گفت: فرامین رهبری واجب‌الاجراست، نباید با برخی الفاظ رفع مسؤولیت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست خارجی دولت احمدی نژاد ،گفت: سیاست خارجی کشو حول منافع ملی است، در دیپلماسی خارجی هم می توان اخم کرد و هم لبخند، اگر کسی بخواهد با همه دنیا دعوا داشته باشد، کشور منزوی خواهد شد و اگر کسی هم بخواهد در تمام مسائل کوتاه بیاید، مشکلاتی گریبانگیر نظام می شود.

 

وی در پایان با اشاره مشکلات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: امروز با موانع و مشکلات جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، رییس جمهور آینده باید به فکر حل این مشکلات اقتصادی باش، برنامه توسعه‌ای کشور باید تدوین شده و بر آن اساس عمل شود، در غیر این‌صورت بیش از گذشته بحران را در کشور شاهد خواهیم بود./9352/پ202/ج

ارسال نظرات