۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۹۰
زاکانی بیان کرد؛

جزئیات دیدار با سعید جلیلی/ توانایی لازم را در خود می بینم

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در دیدار با آقای جلیلی دغدغه‎یمان را مطرح کردیم و این دغدغه ها صد در صد با هم هماهنگ، کاملا مشترک و شفاف است، آقای جلیلی هم گفت هنوز دارم فکر می‎کنم.
 دکتر زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی، عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم با اشاره به این که انقلاب ما یک انقلاب اعتقادی و اسلامیبود، گفت: این انقلاب منشا تحول بزرگی در ایران، منطقه و جهان شد.

وی ادامه داد: مسؤولیت ما نیز نسبت به این انقلاب روز به روز سنگین تر میشود و دوره ای که ما در آن هستیم نسبت به دوره دفاع مقدس سخت تر است، این دوره، دوره جهاد اکبر است و امروز ما در جایگاهی هستیم که سبب تحیر و تعجب دشمنان شده است ولی با این وجود در میانه راه هستیم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی‎ ابراز کرد: امروز مشکلات جدی در کشور وجود دارد که این مشکلات به صورت طبیعی ایجاد نشده است؛ ما از انقلاب برکات زیادی دیدیم و انقلاب در مسیر تکامل خود است و همه ما در رسیدن انقلاب به اهدافش مسؤول هستیم.

بر اساس 24 ضرورت کاندیدا شدم

زاکانی با بیان این که من به سبب 24ضرورت در صحنه انتخابات حاضر شده و پا به این عرصه گذاشتم، بیان داشت: نخستین ضرورت این است که اسلام در مقابل نظام غرب دو نگاه به حیات انسانها و جامعه دارد، غرب به دنبال جهانی سازی است و همه چیز را با اقتصاد میسنجد؛ در مقابل نگاه غرب نگاه دقیق اسلامیاست که به جنبهها مادی و معنوی انسان توجه کرده است و بزرگ ترین مشکل کشور ما بهره گیری از الگوی غرب برای ساختن جامعه پس از دوران دفاع مقدس است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامیبا اشاره به دوره سازندگی و اصلاحات، خاطرنشان کرد: با الگوی پیشرفت اسلامی باید جامعه را ساخت و مسؤولیت طلاب در این باره بسیار سنگین است؛ متأسفانه عظمت تحول در کشور ما از مبنای اسلامیصورت نمیگیرد، بله و چشم گفتن به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری زیاد است ولی عمل کردن کم است.

وی بیان داشت: علت این که در کشور مشکل وجود دارد این است که برخی از افراد خود مشکل دارند ولی برخیها نیز اهل تعارف کردن هستند، برای نمونه قضیه استادیوم صدهزار نفر آزادی که چند روز پیش عده ای رفتند بیشتر نیروها آن را یک نهاد جمع آور کرده بود.

در دوره اصلاحات و سازندگی مسیر اشتباهی طی شد

زاکانی با بیان این که در دوره سازندگی و اصلاحات مسیر اشتباهی طی شد، خاطرنشان کرد: دوره اخیر نوید خوبی بود، ولی متأسفانه کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری فرمودند «باید رییس جمهور آینده خوبیها این رییس جمهور را داشته باشد و مشکلات آن را نداشته باشد».

وی تصریح کرد: باید فهمید ایراد از کجاست و از منشا اصلاح کرد، اگر میخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود باید از ریشه این مشکل را حل کنیم که بخشی مربوط به فرهنگ است، نمیشود با اقتصاد آزاد شرایط را به سمتی برد که در جامعه اسلامیبتوانیم جواب بدهیم، بلکه نیاز به یک همت و حضور همگانی در صحنه دارد و همه افراد در ساختن کشور مسؤول هستند.

سنخگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که جامعه ما ظرفیت یک تحول بزرگ را دارد، اظهار داشت: امروز ما تمام شعارهای انقلاب را در دستور کار خود قرار دادیم و با یک نگاه جهادی و اعتقادی میخواهم سرکار بیایم.

وی ادامه داد: اگر امروز بنده احساس مسؤولیت کردم به صحنه بیایم بزرگ ترین وظیفه خودم را شانه زیر کار چرخش و برگشت به مدار اصلی دستگاههای اجرایی میدانم تا الگوی درست اسلامی کشور اداره و زمینه برای کاری که سالها زمان نیاز است ایجاد شود تا بتوانیم به کشورهای دیگر نیز الگو بدهیم.

زاکانی با اشاره به این که مشکل اقتصادی کشور جدی است، گفت: امروز دغدغه جامعه ما توجه اساسی در جهت نوع نگاه و برداشت برای حرکت در مسیر نقشه صحیح است، با مفاسد اقتصادی باید جدی برخورد کرد، البته در کنار آن شفاف سازی صورت گیرد تا در یک فضا امکان ایجاد فساد کاهش یابد.

وی افزود: مشکل اقتصادی کشور را میتوان با تثبیت قیمت، رفع تورم تورم و ایجاد شرایط که اینقدر قیمت در جامعه جا به جا نشود، برخورد با مفاسد اقتصادی به صورت جدی، توجه به تولید با مقدماتی که اگر تولید شود عده ای زیر چرخ تولید له نشوند و فقر زدایی حل کرد که ما برای همه آنها برنامه داریم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامیدر بخش پرسش و پاسخ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره صفات رییس جمهور درباره ویژگی ولایت مداری بیان داشت: إن شاء الله ولایت مدار هستم، ولایت مدار یعنی کسی که در انقلاب و جنگ بوده هنوز هم بوده باشد.

وی اظهار داشت: در قضیه کوی دانشگاه و فتنه 88 از انقلاب دفاع میکردم، در کوی دانشگاه به دانشگاههای مختلف میرفتم و از انقلاب دفاع میکردم حتی در برخی از جاها به من خائن میگفتند، در فتنه 88 نیز به دیدار خانواده افراد کشته شده میرفتم و از انقلاب دفاع میکردم، چه کسی جرأت داشت این حرفها را بگوید؟

زاکانی درباره دیدار خود با جلیلی نیز خاطرنشان کرد: در دیدار با آقای جلیلی دغدغهیمان را مطرح کردیم و این دغدغه ها صد در صد با هم هماهنگ، کاملا مشترک و شفاف است، معتقدم از این نسل هر چند نفر نیز به میدان بیایند میتوانند با هم ائتلاف کنند، ائتلاف اعتقادی و ایمانی داشته باشند؛ آقای جلیلی هم گفت هنوز دارم فکر میکنم./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات