۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۵۸۰
زاکانی پس از اعلام رسمی کاندیداتوری؛

افتخار می‌کنیم که مطیع رهبری هستیم/ پرداختن به همه شعارهای انقلاب یک اصل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی اداره کارشناسی کشور و شایسته سالاری، ترمیم آسیب‌ها، توجه به شرایط پیچ تاریخی و ایجاد یک شرایط فعال در عرصه بین‌الملل را از دیگر ضرورت‌ها برای حضور خود در صحنه انتخابات ارزیابی کرد و گفت: زمینه تحول بزرگ در کشور مهیا است و نیاز به یک حضور جدی دارد و ما تا آخر ایستاده‌ایم.
زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علیرضا زاکانی شامگاه روز شنبه سی‌ویکم فروردین ماه در حسینیه شهدای دوکوهه واقعه در خیابان عظیم زادگان میدان شهدای تهران به‌طور رسمی کاندیداتوری خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

وی با اشاره به مسئولیت‌های بزرگی که در قبال انقلا‌ب اسلامی، امام خمینی(ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب بر عهده داریم گفت: افتخار دارم که در حسینیه دوکوهه که به نام قطعه‌ای از بهشت مزین و متعلق به کسانی است که با همه وجود تجارب دفاع مقدس را به جامعه منتقل کردند، برای حضور در یک حماسه سیاسی اعلام آمادگی کنم.

زاکانی اظهار داشت: امروز کشور شرایط بسیار حساسی را دنبال می‌کند و انقلاب اسلامی در میانه راه برای رسیدن به اهدافش نیاز به توان و پتانسیل صدچندان دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جملاتی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیان داشت: اگر روزی برای حفظ اسلام، کیان نظام اسلامی و تمامیت ارضی پا به عرصه دفاع مقدس گذاشتیم، امروز باید با همه وجود در عرصه باشیم تا اهداف نظام را محقق کنیم.

زاکانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع لشگر سرافزار 27 محمد رسول الله(ص) فرمودند خواص سه ویژگی دارند؛ فهم  درست، به‌جا و در زمان خودش و قدرت قیام و جسارت برای حضور در صحنه‌هایی که انقلاب اسلامی به آنها نیاز دارد.

وی ابراز داشت: امروز دوره جهاد اکبر است و در سال 84 مقام معظم رهبری در پیام خود به تشکل‌های دانشجویی فرمودند اگر انقلاب اسلامی بتواند از گردنه‌های سخت دوران جهاد اکبر عبور کند و به سر منزل مقصود برسد، افتخار بزرگی است.

24 ضرورت برای حضور در صحنه انتخابات

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: بنده برای حضور در این صحنه بیست و چهار ضرورت به ذهنم رسید که با تأمل، مشورت و پس از خیرخواهی و صحبت‌هایی که دوستان با بنده داشتند و برای حضور توصیه می‌کردند و همچنین عزیزان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، افراد فرهیخته علمی و فرهنگی و مسئولان محترمی که تجربه امروز و شرایط حساس کشور را اطلاع داشتند به این بیست و چهار ضرورت رسیدیم.

با الگوهای غربی نمی‌توانیم کشور را بسازیم

زاکانی تأکید کرد: نخستین ضرورتی که برای بنده مسجل بود و هست این است که کشور و نظام اسلامی در مسیر رفتن به اهداف و افق‌های عالی خود نیاز به یک نقطه عزیمتی دارد که اسلام ناب محمدی باشد و در نگاه اجتهادی امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری، کشور عزیرمان را با الگوهای غربی نمی‌توانیم بسازیم زیرا قبلا تجربه‌اش را کردیم و نیاز نیست که آزموده را دوباره بیازماییم.

وی ادامه داد: ما گفتمان پیشرفت اسلامی و نقشه راه مبتنی بر زیرساخت‌های اصلی فرهنگی کشور را مدنظر قرار داده و برخلاف نگاه غربی که همه زیرساخت‌های مجامع خود را مبتنی بر اقتصاد می‌بیند، توجه ویژه به فرهنگ و تحول آن داریم و نوع نگاه ما به انسان و جامعه متفاوت است، لذا با یک نظام ارزشی برگرفته از اسلام ناب محمدی برای ساختن جامعه قیام می‌کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ساختن و سلامت سازی ایران نخستین ضرورت بنده برای حضور در صحنه انتخابات است.

زاکانی حاکمیت فرهنگ و تفکر جهادی را دومین ضرورت برای حضور در صحنه انتخابات دانست و ابراز داشت: امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است که حماسه معمولا در شرایط عادی ضرورتی ندارد.

وی گفت: فرهنگ تجمل، تفاخر، تکاثر، تملق و چاپلوسی، دورویی، طلبکاری از مردم و انقلاب، طلبکار بودن از ولایت، شهرت طلبی و ... مشکلاتی است که امروز در جامعه به‌عنوان آسیب‌ داریم اما در دوران جنگ به‌جای شهرت طلبی گمنامی باب بود، اخلاص، فداکاری، دینداری، بدهکاری به مردم و انقلاب، عشق به ولایت و وفای به عهد وجود داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: چه شب‌ها و روزهایی که در جنگ گرفتار می‌شدیم و به خدا و اهل بیت(ع) پناه می‌بردیم زیرا قیام ما برای خدا بود.

زاکانی اظهار داشت: یکی از دوستان از قول سردار قاآنی تعریف نقل می‌کرد که فاصله بین بیا و برو دو کلمه است در زمان جنگ فرماندهان را می‌دیدیم که می‌گفتند بیا بیا و برخی هم علاقه داشتند که در سنگر بروند و بگویند برو برو.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که مطیع رهبری هستیم و این بزرگ‌ترین افتخار ما بچه بسیجی‌ها است.

پرداختن به همه شعارهای انقلاب یک اصل است

وی با بیان این‌که اسم دولتم را دولت مردم گذاشتم گفت: مردم باید در ابعاد مختلف حاضر باشند و برخلاف آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد معتقدم امروز انقلاب ظرفیت بخشی ندارد و پرداختن به همه شعارهای انقلاب یک اصل است.

نماینده مجلس شورای اسلامی نگاه به قدرت در جهت خدمت را ضرورت دیگر حضور خود در صحنه انتخابات ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر همه به قدرت به‌عنوان منشأ خدمت نگاه کنند، دیگر دعوا و تخریب وجود ندارد.

یک انقلاب اخلاقی باید در جامعه صورت بگیرد

زاکانی با تأکید بر این‌که در جامعه باید یک انقلاب اخلاقی صورت بگیرد گفت: نیاز به یک الگوسازی است، من حتما آن الگو نیستم، معتقد هستم این دولت باید به دستگاه قضایی و تقنینی کمک کند تا کارآمدتر بشوند و ما یاد نگرفتیم که بگوییم ما یک تیم هستیم.

وی با اشاره به این‌که قانون اساسی میثاقی است که اگر به آن توجه شود بیشتر مشکلات حل می‌شود عنوان داشت: مسئولین یادنگرفته‌اند که مردم مسئولین را، مسئولین مردم را و مردم مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: عدالت‌خواهی ضرورت دیگری است که به‌خاطر آن در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌کنم. فلسفه وجودی انقلاب اسلامی همین عدالت‌خواهی است و مشروعیت مسئولین به آن است.

زاکانی ادامه داد: از ابتدای انقلاب و پس از جنگ مقام معظم رهبری و پیش از آن امام خمینی(ره) بر عدالت تأکید داشتند اگر بگوییم محقق نشده در حق انقلاب جفا کرده‌ایم اما با نقطه‌ای که باید باشد فاصله داریم.

وی آزادی خواهی را از دیگر ضرورت‌های حضورش در انتخابات عنوان کرد و با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری در این باره اظهار داشت: کشوری که آزاد نباشد مرده است.

دیپلماسی هسته‌ای به‌دست کسانی است که مطیع رهبری هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: استقلال طلبی از دیگر ضرورت‌های حضور من در انتخابات است زیرا اگر بخواهیم الگو بشویم باید مستقل باشیم و امروز دیپلماسی هسته‌ای به دست کسانی است که تابع مقام معظم رهبری هستند و با عزت این مسئله را دنبال می‌کنند.

زاکانی گفت: اصلاح طلبی که ذات انقلاب است، از دیگر ضرورت‌ها برای حضور در صحنه انتخابات است.

زاکانی پیچیدگی زمان و ضرورت داشتن بصیرت، شجاعت و فداکاری، تحول خواهی و پیشرفت و عدم بازگشت به گذشته را از دیگر ضرورت‌ها برای حضور خود در انتخابات دانست و اظهار داشت: ما توفیقات جدی داشتیم و نباید به عقب برگردیم اما در کنارش آسیب‌های جدی هم داشتیم.

وی اداره کارشناسی کشور و شایسته سالاری، ترمیم آسیب‌ها، توجه به شرایط پیچ تاریخی و ایجاد یک شرایط فعال در عرصه بین المللی را از دیگر ضرورت‌ها برای حضور خود در صحنه انتخابات ارزیابی کرد و گفت: زمینه تحول بزرگ در کشور مهیا است و نیاز به یک حضور جدی دارد و ما تا آخر ایستاده‌ایم./956/پ201/ع

ارسال نظرات