۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۷۳۳
امام جمعه موقت تهران:

حضرت زهرا الگوی مقاومت ما در شکستن شاخ آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابعاد شخصیتی صدیقه کبری(س) وحدت و احترام به قانون را سفارش حضرت زهرا برای دوران کنونی دانست.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران درس اخلاق حجت الاسلام صديقي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران در میدان فاطمی تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: توجه به حضرت زهرا(س) توجه به کمال انسانی، خطوط ارزشی در سیر مبنا و توجه به ابعاد مختلف انسان کامل و اسوه و الگو است.

وی در ادامه با بیان این موضوع که حضرت زهرا(س) در عبادت نمره اول است، تصریح کرد: کسی مثل فاطمه(س) در عالم عبادت نکرده است و عبادت حضرت زهرا(س) عبادت عاشقانه بود. وقتی بر محراب عبادت می‌ایستاد خدا ملائکه را صدا می‌زد و می‌گفت نگاه به بنده من فاطمه کنید، ببینید چگونه از سر شوق مرا عبادت می کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان خصوصیات اخلاقی و حجاب فاطمی گفت: ایشان در یاد مادر و احترام به پدر نمره اول بود و وقتی صدای پیامبر را می‌شنید سراسیمه می‌رفت و بر دستان پدر بوسه می‌زد و اگر مشغول نماز مستحبی بود نمازش را در قطع می‌کرد و به دیدار پدر می‌رفت.

وی افزود: عبادت دیگر حضرت زهرا(س) کار در خانه بود و همان‌طور که پیامبر(ص) فرمود: سه وسیله جامعه اسلامی را از تنگناها نجات می‌دهد و به قرب الهی می‌رساند، یکی قلم عالمانی است که مردم را به خدا توجه می‌دهند دو، قدم رزمندگانی است که غیرتمندانه در صحنه حاضر هستند و سوم کار زنان در عین اینکه در عفت‌اند ولی کارهایی می‌کنند که کمک اقتصادی به شوهرانشان باشد و حضرت زهرا(س) این را به ما آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ولایت‌مداری حضرت فاطمه(س) را این گونه توصیف کرد: فاطمه زهرا (س) در کمک به راه و پدر، در مراقبت از انقلاب توحیدی در دوران بچگی مثل یک رزمنده پخته عمل می‌کرد وقتی شنید که شکمبه بر سر رهبر اسلام ریختند با گریه آمد سراغ پدر و صورت پدر را شست، بی‌بی دو عالم چشم بینای پیامبر بود، نگهبانی زینب در شب عاشورا یادگاری از تربیت آن مادر بود، بانویی که عارفه است، شب زنده دار است اما در عین حال جبهه‌ای است و در خانه‌داری و شوهرداری و فرزندداری نمره اول است.

وی در ادامه حضور صدیقه کبری(س) را در صحنه سیاسی این‌گونه تشریح کرد: حضرت زهرا(س) در حضور در صحنه‌های سیاسی نمره اول و الگو است، بی‌بی دو عالم در دفاع از امیرالمومنین(ع) به افشای نفاق دشمنان علی(ع) آنچنان با ظرافت عمل کرده و در تاریخ اسلام نام علی(ع) را همچنان ماندگار و با عظمت جلوه داده است و این‌که شما می‌بینید یک کشور به تمام معنا زیر پرچم امیرالمومنین(ع) است و با صولت علوی اقتدار امریکا را در هم‌شکسته است و شاخ امریکا را که اسرائیل است شکسته است اینها از مقاومت حضرت زهراست از افشاگری‌های حضرت زهراست و از دفاع جانانه حضرت زهراست و به زن و مرد  یاد داد که تا جان دارید از امامتان دفاع کنید از ولیتان دفاع کنید از مقدساتتان دفاع کنید.

امام جمعه موقت تهران گریه را وسیله ارتباط با خدا دانست و گفت: گریه دفاع از مظلوم است  هرچه ما از مظلوم دفاع می‌کنیم نشان دهنده نفرت جامعه نسبت به ظالم است که این را فاطمه طاهره(س) در دلهای ما آورده‌اند و این گریه خودش یک جبهه دفاعی است، جنگ نرم است افشاگری نفاق است و مقابله با بی‌رحمی‌هاست و سیاست حضرت زهرا(س) برای اینکه مظلومیت و حقانیت علی(ع) تثبیت شود.

وی در ادامه با بیان این‌که پیامبر حضرت زهرا(س) را به عنوان تابلو و پرچم و راهنما معرفی کرده که امت پیامبر با نگاه کردن به این تابلو راه را گم نکنند، گفت: امام راحل پرچم علی(ع) را با حمایت شهدا امروز به صحنه آورده است، خط ولایت خط غدیر است  با خون فاطمه زهرا(س) این خط و آدرس محفوظ ماند تا پسرش حضرت امام با آدرس او رفت و این  پرچمی که افتاده بود را بلند کرد و در طول این 33 سال این پرچم برای شما عزت آورده، اتحاد آورده، پیروزی آورده، هسته ای آورده و از اینها مهم‌تر این دل‌های پاک شما و این دانشمندان عزیزی که ماهواره به آسمان می‌فرستند و همه اهل نماز شب‌اند این‌ها از برکات پرچم ولایت است که امروز هم سفارش حضرت زهرا(س) این است که اگر می‌خواهید دشمن در میان شما ایجاد جنگ نکند باید وحدت داشته باشید و همه به قانون احترام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به چند نکته نیز اشاره کرد: یک اینکه مسئولین و همه مردم به قانون احترام بگذارند و حق قانونی خود را بشناسند تا دعوایی پیش نیآید و مسئولین اجرایی در کارهای غیراجرایی دخالت نکنند و مرز را بشناسند، قوه قضائیه در مرزهای اجرایی دخالت نکند و مرز خودش را بشناسد، قوه قانونگذار حد قانونی خودش را بداند تا با همدیگر نزاعی نداشته باشند اما در قانون هم اختلاف برداشت وجود دارد و حقوقدان‌ها و قضات هم گاهی در یک قانون اختلاف نظر دارند، برای آنکه این اختلاف هم پیش نیاید باید با هم وحدت داشته باشیم.

وی اشاره کرد برای با هم بودن باید یک قطب داشته باشیم و گفت: باهم بودن امام زمان(عج) را خوشحال می‌کند و لی دشمنان ناراحت می شوند اینکه جهان اسلام به یک قبله نماز می خوانند برای اینکه اگر دو قبله بود مردم در چند جهت حرکت می‌کردند باید جهت حرکت شما مشخصا به سوی کعبه باشد در این مسئله قبله مسلمان‌ها رهبری است و کعبه وحدت ما امامت است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: کسانی که در انتخابات قانون شکنی می‌کنند به وحدت لطمه می‌زنند کسانی که خلاف دستور رهبری عمل می‌کنند خیانت به امت و دین خدا می‌کنند، این مردم حیف است که به هم بریزند و بعد از تحمل کردن این همه مشکلات در طی این 33 سال جنگ داخلی پیش بیاید و ما باید از فتنه 88 عبرت بگیریم تا دوباره پیش نیاید و از این دو محور که حضرت زهرا فرمودند تبعیت کنیم تا آسیبی به مملکت نرسد./9591/پ201/ع

ارسال نظرات