۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۶۰۶۸۳
امام جمعه بناب:

رهایی از اقتصاد تک محصولی نیاز ضروری کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: حماسه اقتصادی بر رهایی از اقتصاد تک محصولی و کسب ثروت از راه تولید علم و فناوری تأکید دارد.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با اشاره به پیام نوروزی و همچنین بیانات بسیار مهم رهبری در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: رهبری در این سخنان ارزشمند، سرفصل‌های عمیق و حساسی را بیان کردند که خط مشی راهبردی نظام در سال جدید را مشخص کرد.

وی خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را نیازمند نگرش جهادی به این دو عرصه دانست و خاطرنشان کرد: حرکت انفعالی و کند در مسیر اقتصاد کشور شایسته نیست، در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی دشمنان روز به روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد، باید با اتخاذ استراتژی تهاجمی دشمن را وادار به عقب نشینی از مواضع کرد.

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که کم تحرکی اقتصاد کشور شایسته نظام اسلامی نیست، تصریح کرد: «حماسه اقتصادی» یعنی قناعت در مصرف، سعی در تولید بیشتر و تکیه بر سرمایه ملی و هویت ایرانی، حماسه اقتصادی بر رهایی از اقتصاد تک محصولی و کسب ثروت از راه تولید علم و فناوری تأکید دارد.

حجت الاسلام باقری‌بنابی ادامه داد: کلام رهبری گویای این حقیقت است که هرکس برای امور اقتصادی کشور بی تفاوت باشد، برای آخرت خود نیز بی تفاوت خواهد بود، اگر ادعا داریم که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و حکومت امام عصر(عج) است، باید در همه عرصه ها اعم از اقتصاد و سیاست نمونه و الگو برای ملت‌های دیگر باشیم.

وی در ادامه به تشریح مصادیق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ملت ایران در سالجاری پرداخت و اظهار داشت: حماسه سیاسی یعنی مجاهدت در مسیر ولایت و داشتن آگاهی برای حضور پرشور در انتخابات خرداد ماه است، بزرگ‌ترین جهاد سیاسی در شرایطی فعلی نظام اسلامی حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی است.

امام جمعه بناب هر گونه کوتاهی در انتخابات ریاست جمهوری را عامل بروز بحران های سیاست، فکری، اجتماعی و فرهنگی در کشور دانست و تصریح کرد: باید در صحنه حضور داشت و شناخت کامل دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم، در این میان مردم نقش محوری و تعیین کننده بر عهده دارند.

حجت الاسلام بنابی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در خرداد را بزرگترین و حساس ترین امتحان ملت و مسؤولان دانست و گفت: انتخابات به عنوان آبروی نظام است، به عبارت دیگر، ایستادگی نظام اسلامی در گرو انتخابات باشکوه است. صحنه انتخابات میدان جنگ سیاسی در برابر دشمنان است./935/پ202/س

ارسال نظرات