۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۵۴۳
امام جمعه تهران:

کاندیداها تخریب دیگران را مقدمه رشد خود قرار ندهند/ وای به حال تشنگان قدرت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان توصیه هایی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و حامیان آنها، هرگونه بی اخلاقی و تخریب را دور از انصاف و آموزه های دینی دانست و تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات تضعیف و تخریب دیگران را مقدمه رشد خود قرار ندهند.
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت ایام فاطمیه، به تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداخت.
 
وی در ادامه با تبریک سال جدید به ملت ایران ابراز داشت: مردم ما ابتدای سال جدید خود را با عبادت، صله رحم و تجدید ارتباط ها شروع می کنند و امیدواریم این سال بر همه ملت مبارک باشد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، به بیان دیدگاه های خود در این خصوص پرداخت.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که دشمنان از ابتدای انقلاب مدام در حال جنگ با ما بوده اند، تصریح کرد: دشمنان در عرصه های سیاسی سعی کردند با توطئه های مختلف انقلاب مردمی و اسلامی ایران را با مشکل مواجه کنند.
 
وی کشور ایران را کشور دین و فقاهت دانست و ادامه داد: تا زمانی که مردم دین دارند این پرچم برافراشته و نظام باقی است و استحکام ولایت پا برجا خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر این که دشمنان تمام راه ها را رفتند تا بتوانند ملت را از نظام جدا کنند، به حربه تحریم همه جانبه اشاره کرد و گفت: آنها تصور می کردند با تحریم های به اصطلاح خود فلج کننده می توانند این نور را خاموش و مردم را از انقلاب جدا کنند، اما مردم در 22 بهمن و سفر رهبر بزرگوار انقلاب به مشهد مقدس نشان دادند هرچه شرارت دشمنان بیشتر شود ایمان و اعتقاد شان به این مسیر و نظام استوارتر خواهد شد.
 
وی ممانعت از پیشرفت ملت ایران را هدف دیگر دشمنان از اعمال تحریم های همه جانبه دانست و تصریح کرد: آنها تصور کردند با تحریم می توانند جلوی پیشرفت همه جانبه ملت ایران در عرصه های فناوری و علمی را بگیرند، اما مردم ما در سال 91 موفقیت های بسیاری با وجود فشار و هجمه دشمنان بدست آوردند که شبیه معجزه است.
 
این استاد حوزه علمیه تهران امنیت داخلی ایران را فوق العاده دانست و تصریح کرد: به فضل خدا ما در زمینه امنیت بر همه حوادث فائق می شویم و اگر برخی برای انتخابات خواب دیده باشند مردم با تجربه ای که به دست آورده اند و با هدایت و روشنگری های رهبری اجازه نمی دهند مشکلی پیش آید.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یادآورشد: غزه در مدت کوتاه شش روزه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد و اگر حمایت و پشتیبانی ملت و نظام اسلامی ایران نبود این دستاورد به دست نمی آمد.
 
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 92، تصریح کرد: ملت بصیر، شهید داده، متدین، رشید و با وفای ایران خودشان به این نکته واقف هستند که دو بال جمهوریت و اسلامیت ضامن بقای نظام اسلامی است.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: حضور در انتخابات وفای به امام، شهدا و نشانه بصیرت و اعلان حیات و زندگی انقلابی و مقابله با شرارت دشمنان و زمینه سازی برای امنیت داخلی و دلگرمی برای دولت بعدی است و هرچه آرای رییس جمهور منتخب بیشتر باشد با پشتوانه قوی تری در داخل و خارج خواهد بود.
 
خطیب جمعه تهران 12 فروردین را یوم الله نامید و بیان داشت: در هیچ انقلابی سابقه ندارد که که تنها بعد از پنجاه روز از پیروزی، اصل نظام را به رفراندوم و همه پرسی بگذارند و این نشانگر اعتقاد امام به مردم و اعتماد آنان به رهبر و مقتد ای شان است.
 
وی تاکید کرد: حضرت امام راحل با وجود برخی مخالفت هایی که برخی گروه های سیاسی داشتند تاکید کردند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش» و مردم هم با رای حداکثری خود این نظام را تایید کردند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: ما به مردم خوب مان ایمان و اعتقاد داریم که مردم تا آخر همین اعتمادی که آن روز به حضرت امام داشتند امروز نسبت به ولی فقیه زمان خود حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری با تاکید بر این که رضای خدا را در نظر بگیرید، گفت: آنها توجه داشته باشند ببینند تشنه قدرت هستند یا عاشق خدمت؛ اگر عاشق خدمت به مردم هستند خوشا به حال شان و اما اگر تشنه قدرت اند وای به حال شان.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: آنهایی که احساس تکلیف کردند بین خود و خدا محاسباتی داشته باشند و کسانی را که می دانند شرایط بهتری دارند با آنها ائتلاف کنند و تمرکز بیشتری را به جامعه نشان دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی رعایت اخلاق از سوی کاندیداها و حامیان شان را مهم ارزیابی کرد و گفت: کاندیداها اجازه ندهند طرفداران شان به کسی ناسزا و بد بگویند، کسانی نقطه ظعف ها و خرد و تضعیف کردن دیگران را مقدمه رشد خود قرار ندهند بی وجدانی و نامردی نکنند.
 
وی بیان کرد: بی اعتماد کردن مردم به همدیگر و مردم به مسؤولان از گناهانی است که خداوند از آنها نخواهد گذشت./924/پ201/ج
ارسال نظرات