۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۸۰۹
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

احیای اصل ولایت فقیه معادلات سیاسی مستکبران را برهم زده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: با احیای اصل ولایت فقیه انقلابی در روش های حکومت‌داری به وجود آمد که حاصلش بیداری اسلامی به تبعیت از الگوی موفق نظام اسلامی ایران در کشورهای منطقه بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه های علمیه زنجان با اشاره به جایگاه و شأن ولایت فقیه از دیدگاه آیات، روایات و احادیث معتبر از سوی ائمه اطهار اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت کبری بر همگان واجب است.

 

 وی تبعیت از ولی فقیه به عنوان نایب بر حق امام معصوم را به منزله اطاعت از پیغمبر اکرم(ص) دانست و خاطرنشان کرد: این ارتباط تنگاتنگ معنوی تبعیت از ولی فقیه را دارای چهره ای معنوی می کند و به آن قداست می بخشد، در حقیقت ولی فقیهی که در رأس حکومت اسلامی قرار می گیرد، پایه های نظام را بر مبانی ارزش های الهی طرح‌ریزی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که امام راحل با احیای عملی اصل ولایت فقیه؛ بسیاری از شعائر اسلامی را یادآور شد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان مجتهد جامع شرایط فقیه که در هیچ دانشگاهی درس سیاست نیاموخته بود به جهانیان ثابت کرد که با اتکای به دین اسلام و با دستان خالی می توان بر تمام قدرت های جهان غلبه کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که امام راحل دین را در متن زندگی مردم قرار داد، گفت: با احیای اصل ولایت فقیه انقلابی در روش های حکومت‌داری در جهان به وجود آمد که حاصلش بیداری اسلامی به تبعیت از الگوی موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و حتی برخی از مناطق غربی بوده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران و جهانی شدن اصل ولایت فقیه باور تمام نظریه پردازان جهان را تغییر داد و معادلات سیاسی مستکبران را برهم زد، افزود: همان گونه که رهبر انقلاب بیان کردند، مشابه انقلاب اسلامی ایران تا قبل از سال 57 در جهان رخ نداده بود، تا کسی مدعی این باشد که این خیزش از آن الگو گرفته یا مانند آن بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با احیای اصل ولایت فقیه در مقابل نظام کفر قرار دارد، گفت: نظامی که در رأس آن طاغوت قرار گرفته و هیچ ارزش اخلاقی و انسانی در خود جای نداده است، چگونه می تواند در مقابل اصل ولایت فقیه که برگرفته از قرآن و آموزه های نبوی است، ایستادگی کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آثار و برکات وجود ولایت فقیه در سه دهه گذشته پرداخت و اظهار داشت: سه رمز موفقیت نظام اسلامی در برابر تمام فشارهای اقتصادی، نظامی و سیاسی را می توان خداباوری ملت، رهبری و مردم دانست، در حقیقت ولی فقیه و تبعیت از رهبری از عوامل مهم عزت و اقتدار ملت به شمار می رود.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری به نقش و جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی پی برده اند، گفت: هر یک از توطئه‌ها و دسیسه ها علیه نظام اسلامی با بصیرت، روشنگری و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی شده است.

 

وی تعالی روز افزون اقتدار ملی نظام اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و افزود: تا زمانی که تبعیت از ولایت فقیه در نظام اسلامی از سوی مؤمنان ادامه دارد، هیچ توطئه و فتنه ای برای براندازی این کشور کارگر نخواهد بود./9351/پ202/س

ارسال نظرات