۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۹۶۴۸

تاکید مراجع تقلید بر مبارزه با اقدامات تروریستی/ دولت پاکستان جلوی نا امنی را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ شماری از مراجع تقلید و علما با محکوم کردن جنایات تروریستی در پاکستان، خواستار مقابله جدی و فوری با این گونه اقدامات کور شدند و با خانواده های مصیبت دیده این کشور ابراز همدردی کردند.
تجمع اعتراض آميز مراجع، علما و حوزويان در محکوميت کشتار شيعيان پاکستان - قم تجمع اعتراض آميز مراجع، علما و حوزويان در محکوميت کشتار شيعيان پاکستان - قم تجمع اعتراض آميز مراجع، علما و حوزويان در محکوميت کشتار شيعيان پاکستان - قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از مراجع تقلید و علما در حاشیه شرکت در تجمع بزرگ اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان که روز شنبه نوزدهم اسفندماه در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ خواستار اقدام جدی برای مقابله با این گونه جنایات شدند.
 
امت اسلام با اتحاد مجد و عظمت گذشته خود را احیا کند 
بر اساس این گزارش حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده پاکستانی، از مسلمانان جهان خواست با وحدت خود عظمت گذشته اسلام را تجدید کنند.
 
این مرجع تقلید هدف دشمنان از دست زدن به چنین جنایاتی را ایجاد تفرقه مذهبی و تضعیف مسلمانان به منظور ادامه سلطه استکباری در منطقه ارزیابی کرد و خواستار هوشیاری امت اسلام در مقابله توطئه های دشمنان شد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسلمانان بیدار باشند، دشمن را بشناسند و دست در دست با حفظ اتحاد نقشه دشمنان را خنثی کنند.
 
 وقوع جنایات سلسله وار پذیرفتنی نست
حضرت آیت الله سبحانی نیز در حاشیه این مراسم در سخنانی با محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان، از ناتوانی دولت این کشور در تامین امنیت شهروندان انتقاد کرد.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که دولت پاکستان باید برای تامین امنیت و حفظ جان شهروندان خود اقدام جدی انجام دهد و جلوی این گونه جنایات را بگیرد،‌ تصریح کرد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که این جنایات و اقدامات سلسله وار ادامه داشته باشد.
 
امت اسلام و پیروان اهل بیت واکنش جدی نشان دهند
آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنانی در جمع خبرنگاران کشتار شیعیان پاکستان را محکوم کرد و خواستار واکنش جدی امت اسلام و پیروان مکتب اهل بیت در مقابل این گونه اقدامات شد.
 
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین به دولت پاکستان توصیه کرد که برای حفظ جان و تامین امنیت شهروندان این کشور اقدامات اساسی انجام دهد.
 
شیعه خرد ورز است
 
آیت الله سید احمد خاتمی نیز در سخنانی با ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده پاکستانی،‌ اقدامات تروریستی در این کشور را محکوم کرد.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این گونه مجالس مایه تقویت روحیه شیعیان، تضعیف دشمنان اسلام و اثبات کننده خرد ورزی پیروان مکتب اهل بیت(ع) در عرصه رویارویی با دشمنان است.
 
تعطیلی دروس حوزه
 
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه نیز در سخنانی سکوت مجامع جهانی در قبال کشتار شیعیان مظلوم پاکستان را محکوم کرد و خواستار ایجاد دیپلماسی فعال برای حل مشکلات منطقه و مقابله با اقدامات تروریستی شد.
 
گفتنی است، در پی کشتارهای اخیر در کشور پاکستان از سوی وهابیت تندرو مراجع تقلید و حوزه علمیه دروس روز شنبه نوزدهم اسفندماه خود را تعطیل و اجتماعات باشکوهی را در سراسر کشور برگزار کردند./924/پ202/ج
ارسال نظرات