۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۵۹۶۴۴
مدیر حوزه علمیه بناب:

سران برخی کشورهای اسلامی شریک جرم کشتار شیعیان هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین بنابی گفت: سران کشورهای اسلامی ریشه فرقه های ضاله‌ای را که آفت جهان اسلام هستند، بخشکانند.
تجمع اعتراض آميز طلاب و حوزويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، طلاب، استادان، فضلا و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز همزمان با سراسر کشور با تعطیلی کلاس های درس خود در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان در مسجد این مرکز علوم دینی تجمع و فریاد ضداستکباری سر دادند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در این تجمع با تأکید بر این‌که نباید نسبت به وضعیت مسلمانان و شیعیان جهان اسلام بی‌تفاوت بود، اظهار داشت: سران برخی از کشورهای اسلامی که وابسته به غرب بوده و در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند، شریک جرم عاملان این فضاحت هستند.

 

وی سکوت مجامع بین‌المللی را در قبال کشتار شیعیان پاکستان محکوم کرد و تصریح کرد: این چه حقوق بشری است که در مقابل کشتار وحشیانه شیعیان پاکستان، عراق، بحرین و ... سکوت می کند و در مقابل جنایات گروه های افراطی و ضداسلامی نه تنها محکومیتی در کار نیست بلکه آشکار و پنهان حمایت می کنند.

 

 مدیر حوزه علمیه بناب خواستار برخورد جدی سازمان های بین المللی، به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب با چنین جنایاتی شد و خاطرنشان کرد: گروه‌های سلفی و وهابی هر روز مسلمانان بسیاری را به خاک و خون می‌کشند که جا دارد دولت پاکستان با این اقدامات برخورد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بنابی با تأکید بر این‌که صدور بیانیه هیچ فایده ای به حال شیعیان عراق و پاکستان ندارد، گفت: انتظار داریم سران کشورهای اسلامی ریشه چنین فرقه های ضاله‌ای را که آفت جهان اسلام هستند، بخشکانند، چراکه کشتار بی‌رحمانه و فجایع خونبار پاکستان دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

 

بنا بر این گزارش، طلاب و استادان حوزه های علمیه بناب بناب در این تجمع که با حضور متولیان حوزوی و علمای این شهر همراه بود، با محکوم کردن حوادث خونبار پاکستان و تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان کشته شدگان، خواستار پیگیری جدی این موضوع به ویژه از سوی دولت پاکستان و محاکمه عاملان این حوادث شدند.

 

گفتنی است، در این تجمع اعتراض آمیز که سایر قشرهای مختلف مردم بناب نیز در کنار حوزویان حضور یافته بودند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات