۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۴۸۹

قرضاوی فتوای قتل مالکی را صادر کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین فتوای قتل نخست وزیر عراق را صادر کرد.
يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نشریه الجزیره العربیه، شیخ یوسف القرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان تلفنی برنامه "شریعت و زندگی" شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، حکم قتل نوری المالکی نخست وزیر عراق را صادر کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا حکم کسی که پست های سیاسی را در کشور اداره می‎کند و این قاتلان را مدیریت می کند، در حکم قاتل نیست؟ گفت: بله البته، مالکی و همه اینها از خدا ترسی ندارند و به مردم رحم نمی کنند و به ناحق آنها را می کشند. اینها، اولین کسانی هستند که باید کشته شوند و بازخواست شوند.

 

قرضاوی در حالی این حکم را صادر می‎کند که جنایات حزب بعث یا شبکه القاعده یا گروه‎های تروریستی علیه ملت عراق در طول سال‎های گذشته را محکوم نکرده است و حرفی از پایگاه‎های نظامی آمریکا در فاصله چند کیلومتری از استودیویی که وی در شهر دوحه پایتخت قطر در آن نشسته است، نمی‎کند و حتی یک سخن از روابط قطر و رژیم صهیونیستی بر زبان نمی‎راند.

وی در این برنامه همچنین اتهامات و ادعاهای واهی علیه ایران، حزب الله و سوریه مطرح کرد.

 

به عقیده برخی ناظران، شیخ نشین قطر از قرضاوی برای توجیه اهداف سیاسی خود در افکار عمومی و دخالت در کشورهای دیگر عرب به‌ویژه سوریه استفاده می کند.

 

دولت عراق نیز درپی این حکم قرضاوی تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفت که فعالیت سفارت عراق در قطر را به پایین ترین سطح برساند و چند کارمند بیشتر در این سفارت باقی نمانند.

 

یوسف قرضاوی در شهر دوحه پایتخت قطر اقامت دارد./980/ب101/د

ارسال نظرات