۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۵۹۴۵۸
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

طرح تحکیم خانواده مهم‌ترین دغدغه کمیسیون‌های فرهنگی شوراها است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اجرای طرح تحکیم خانواده مهم‌ترین دغدغه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کشور است، گفت: طرح سبک زندگی مهم‌ترین مصوبه دوره پیش این اجلاس بود و امیدواریم هرچه زودتر سهم مدیریت شهری در سبک زندگی مشخص شود.
طلايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران امروز در دیدار رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی شهر با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، گفت: این مجموعه از شورای اول شکل گرفت و در دوره شورای سوم موفق شد هر پنجاه روز یک بار جلسه‌های خود را در یکی از مراکز استان برگزار کند
وی ادامه داد: تا امروز در حوزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجاه و یک طرح را مصوب کردیم و در حوزه بانوان نیز حدود سی طرح در موضوعات بانوان در ردوره سوم تصویب شده است.
طلایی با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهرها جایگاه شوراها در قانون اساسی را مورد توجه قرار داد و گفت: در قانون اساسی 10 اصل درباره شوراها داریم و نخستین فرمان امام خمینی(ره) نیز تشکیل شوراها بود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ابراز داشت: با توجه به این اهمیت جایگاه شوراها می‌توان ادعا کرد شوراها تنها پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم هستند، اما متأسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
وی با اشاره به تحولات زندگی نقش شوراها و شهرداری‌ها را در زندگی مردم سنگین ارزیابی کرد و گفت: تبدیل کردن شهرداری‌ها به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در کنار کارهای خدماتی و عمرانی یک ضرورت است.
طلایی با بیان این‌که زندگی مردم با شهرداری‌ها در ارتباط است، اظهار داشت: شهردای‌ها باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به طرح‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، گفت: در این طرح‌ها حوزه هویت دینی و مذهبی را مد نظر قرار دادیم و در این طرح‌های نگاه ما به ارتقاء و تقویت باورهای دینی و مذهبی است.
طلایی افزود: هویت انقلابی و حفظ و توسعه آن همچنین نگاه به هویت ملی نیز در طرح‌ها لحاظ شده و امیدواریم بتوانیم پیوندی میان حوزه هویت دینی، انقلابی و ملی ایجاد کنیم.
وی با بیان این‌که اجرای طرح تحکیم خانواده  مهم‌ترین دغدغه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کشور است، گفت: طرح سبک زندگی مهم‌ترین مصوبه دوره پیش این اجلاس بود و امیدواریم هرچه زودتر سهم مدیریت شهری در سبک زندگی مشخص شود./927/پ202/پ
ارسال نظرات