۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۲۹۵

فعالیت تبلیغی 740 روحانی در مدارس آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از فعالیت تبلیغی 740 روحانی امام جماعت در مدارس و ادارات تابعه در استان خبر داد.
فعالیت تبلیغی 740 روحانی در مدارس آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در جریان بازدید میدانی دبیر کمیته‌ همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور از فعالیت تبلیغی روحانیان در مدارس استان اظهار داشت: هم اکنون 740 روحانی امام جماعت در مدارس و ادارات تابعه در استان فعالیت می کنند.

 

رضایی با اشاره به تعامل نزدیک سازمان آموزش و پرورش استان با حوزه های علمیه برادران و خواهران در تبریز ادامه داد: این اداره کل برای آموزش احکام شرعی برای دانش آموزان ابتدایی دختر و راهنمای پسر با حوزه های علمیه صادقیه خواهران و طالبیه برادران همکاری می کند.

 

وی با بیان این‌که ارتقای بینش دینی و سطح بصیرتی معلمان نیز مورد توجه این اداره کل بوده است، خاطرنشان کرد: برای یک هزار و 203 معلم سوم ابتدایی دختران در استان دوره های آموزش تخصصی روش آموزش احکام و مساله شناسی برگزار شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: در عین حال 21 هزار و 526 نیروی انسانی این اداره کل در طرح بصیرت شرکت کردند همچنین با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفتمان های دینی در 39 منطقه و ناحیه این اداره کل با حضور بیش از یک هزار نفر برگزار شده است.

 

رضایی از جذب 20 روحانی به عنوان مربی قرآن و 87 نفر از دانش آموختگان حوزوی در مدارس استان آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: 99 روحانی ائمه جماعت نواحی تبریز نیز در دوره آموزشی آشنایی با روش های نوین تبلیغ و ارتباط با کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

 

بنابر این گزارش، گردهمایی دبیران ستاد همکاری حوزه های علمیه و منطقه 5 آموزش و پرورش شمال غرب کشور روز گذشته در تبریز آغاز شد که امروز با بازدید میدانی دبیر کمیته‌ همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور از فعالیت تبلیغی روحانیان در مدارس استان به کار خود پایان داد.

 

گفتنی است، در این نشست دبیران ستادهای آذربایجا‌ن‌شرقی، اردبیل، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه و همدان و همچنین دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیت این ستاد در سالجاری پرداختند./935/پ203/ب

ارسال نظرات