۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۹۲۸۴
معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد:

توجه به خوراک روزنامه‌نگاری استفاده از تعالیم دینی را می‌‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که علم روزنامه‌نگاری را یک علم جدید محسوب کردن درست نیست، گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی درباره خبر و انتشار آن حرف‌های زیادی وجود دارد و توجه به خوراک روزنامه‌نگاری اهمیت زیادی دارد و استفاده از تعالیم دینی را می‌طلبد.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اختتامیه هفتمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نگاهی به هفت کتاب چاپ شده در هفت جشنواره فصلی انداخت و بیان داشت: یکی از کتاب‌های هفت کتاب با عنوان «بعد از خبر» است، با توجه به رویکرد این کتاب می‌توان به این نتیجه رسید که این جشنواره به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به مقالات و آثار ارسالی به این جشنواره از فصل اول تا فصل هفتم که حرکت آن با شروع خوبی آغاز شده بود کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشته است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این جشنواره توجه خاصی به طنز رسانه، نمایشگاه‌های تخصصی و سایر برنامه‌ها داشته‌ایم و در این راستا توجه، توجه کیفی بوده است.

محمدزاده جهت کمی مطبوعات را خوب دانست و اظهار داشت: باید توجه به جهت کیفی مطبوعات و جشنواره مطبوعاتی داشته باشیم تا به تدابیر از قبل تعیین شده نائل شویم.

وی ادامه داد: رسانه باید دارای تهذیب رسانه‌ای باشد که در این راه توجه به تعالیم دینی و به خصوص قرآن کریم داشته باشیم، و در این برهه زمانی نیازمند به کارگیری از تعالیم دینی و گسترش آن در جامعه هستیم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به سوره نور که توجه خاصی به شایعه پراکنی دارد تاکید کرد: در سوره نور آمده است که «وقتی که از زبان یکدیگر مسأله‌ای یا موضوعی را که به آن آگاهی ندارید منتشر و گسترش می‌دهید بدانید که خداوند از همه چیز آگاه است و این مسأله در نزد خداوند بسیار بزرگ بوده است» این آیه نشان می‌دهد که قرآن در زندگی و در تمام ابعاد جاری است.

محمدزاده تصریح کرد: افراد و اشخاصی که به علمی آگاهی ندارند نباید درباره آن مسأله اظهار نظر بکنند که این امر در رسانه‌ها بیشتر حائز اهمیت است و صدق می‌کند.

وی با بیان این‌که علم روزنامه‌نگاری را یک علم جدید محسوب کردن درست نیست، گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی درباره خبر و انتشار آن حرف‌های زیادی وجود دارد و توجه به خوراک روزنامه‌نگاری اهمیت زیادی دارد و استفاده از تعالیم دینی را می‌طلبد.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماری را از برنامه‌های در حال اقدام داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال با عنایت خداوند جشنواره فصلی را به استان‌ها نیز خواهیم برد و برندگان هر استان در پایان سال به همراه برندگان تهرانی تقدیر و تشکر خواهند شد.

محمدزاده ادامه داد: سه کتاب در نمایشگاه نشریات تخصصی رونمایی خواهیم کرد که هدف از چاپ کتاب مطبوعاتی استفاده از آثار خبرنگاران در حوزه‌های مختلف است و باید از فکر خبرنگاران جوان که دارای ایده‌های نویی هستند استفاده کرد./9599/پ202/ص
ارسال نظرات