۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۵۹۱۳۸

رادیو قرآن با 37 عنوان برنامه به استقبال بهار می رود

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو قرآن از تولید 72 درصد برنامه های جدید که قرار است برای نخستین بار از این شبکه پخش ‌شود در ایام نوروز خبر داد.
محمدزاده مدير راديو قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن، دوشنبه 14 اسفندماه در نشست خبری اعلام برنامه های نوروزی این شبکه گفت: خداوند آب را از آسمان فرو ریخت و سبب حی و زندگی زمین شد حال این نشاط و شادابی که با اقبال الهی به وجود آمده شایسته است رادیو قرآن نیز با این شور همراه شده و برنامه های خو.بی ارائه کند تا بتواند لحظات شیرینی را همراه با معنویت برای خانواده ها رقم بزند.

وی ادامه داد: 70 در صد برنامه های رادیو قرآن در ایام نوروز عنوان برنامه ها با مضامین جدید است  همچنین همه  گروه های رادیو قرآن در برنامه سازی تلاش می کنند فضایی جدید برای  شنوندگان  فراهم آورند.

وی 26 اسفند را زمان آغاز برنامه های نوروزی این شبکه عنوان کرد و گفت: ویژه برنامه های نوروزی رادیو قرآن از 26 اسفند  آغاز می شود و گروه تلاوت پیشرو در ارائه برنامه در این ایام است.

در جدول پخش نوروزی توجه ویژه به پخش تلاوت های ایرانی شده و 8:15 هرروز یک تلاوت جدید از قاریان برجسته ایرانی پخش می شود همچنین ساعت 11 هرروز نیز تلاوت  نوجوانان را تقدیم شنوندگان می کنیم.

وی از برنامه های گلستان قرآن،ضحی ،سروش هدایت و حریم طه به عنوان چندبرنامه این ایام اشاره  کرد وگفت: در بازه زمانی ذکر شده یعنی از 26 اسفندماه تا 16 فروردین ماه  روزانه بیش از 10 عنوان تلاوت جدید داریم که در آنها به شاهکارهای تلاوت اهمیت خاصی داده شده است  و بیش از 90 درصد تلاوت ها برای اولین بار از این شبکه پخش می شود.

محمد زاده گفت: از 29 اسفند تا 16 فروردین ساعت 7 و 20 به مدت 45 دقیقه شاهکار تلاوت پخش می شود این تلاوتها به اندازه  ای جذاب هستند که همچون موسیقی که بارها شنیده می شودو باز هم جذابیت برای شنیدن دارد شاهکار نام گرفته اند.

مدیر رادیو قرآن بااشاره به اینکه تلاوتهای این شبکه راس ساعتها آغاز می شود گفت :در ایام نوروز روزانه 290 دقیقه تلاوتهای جدید , معادل 87 ساعت در ایام نوروز تلاوت جدید روی آنتن می رود.

وی همچنین به اهدای تلاوتهای شحات انور به رادیو قرآن اشاره کردگفت : محمود شحات انور در سفر اخیر خود به ایران اعلام کرد که در سفر بعدی مجموعه تلاوت های پدر خود استاد محمد شحات انور را به رادیو قرآن تقدیم خواهد کرد.

محمد زاده همچنین به تولید برنامه های جدید تلاوت نوجوانان اشاره کردو گفت :در ایام نوروز هر روز ساعت 11 تلاوتهای نوجوانان پخش می شود که 80 درصد این تلاوتها نیز به نوجوانان ایرانی اختصاص دارد.

وی همچنین به پخش تلاوتهای مصری در ایام نوروز اشاره کرد وگفت : در 5 نوبت از روز تلاوت های جدید قاریان مصری پخش می شود ساعت 9 صبح 30دقیقه 10صبح به مدت 10 دقیقه ساعت 15 به مدت 30 و ساعت 18  به مدت 10 و ساعت 23 به مدت 60 دقیقه این تلاوت ها  پخش می شود و غیر از ساعت 8 و 14 که خبر پخش می شود، تلاوت های راس ساعت  با یک ربع تاخیر روی آنتن می رود  در این دو ساعت یعنی 8و 15 دقیقه و 14و 15  دقیقه نیز تلاوتهای ایرانی که برای نخستین بار از رادیو پخش می شود روی آنتن  می رود ضمن اینکه تلاوتهای روتین 5 سوره یاسین , نبا , نوح , ملک و واقعه نیز به ترتیب در ساعتهای 6  صبح، قبل از اذان ظهر، ساعت 17، 21 و 23 پخش خواهد شد.

وی افزود :همزمان با تقارن ایام فاطمیه نیز برنامه سیره فاطمی پخش خواهد شد ضمن اینکه قبل از هر تلاوت نیز برنامه (بهره ای از کلام بزرگان ) که سخنانی از آیات عظام است در نظر گرفته شده است ،مسابقات قرآنی برای کودک و نوجوان  و نمایش قرآنی و برای نخستین بار مشاعره قرآنی براساس تناظر آیات  نیز از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

محمدزاده به فضای شاد و مفرح برنامه های عصر گاهی این شبکه نیز اشاره کرد وگفت:  دو تیم ویژه  مامور به تهیه برنامه های این ساعات شده اند که در زمانی که شنوندگان بیشتری مخاطب این شبکه هستند برنامه های عصر گاهی را روی انتن ببرند.

 مدیر رادیو قرآن همچنین به برنامه های پر طرفدار ایت الله شجاعی و جوادی املی اشاره کرد وگفت :دو برنامه با موضوع توحید و تفسیر سوره ال عمران با موضوع بهشت نیز از این بزرگان برای رادیو قرآن در نظر گرفته شده است که برای اولین بار روی انتن می رود.

وی همچنین به تولید برنامه های تفسیر جوان  اشاره کرد و گفت :با توجه به علاقه جوانان به تفسیر و پژوهش قرآنی با حضور جوانان فرهیخته و پژوهشگر و یک کارشناس با محور سوره (قیامت )میزگرد تفسیر نیز خواهیم داشت.

محمد زاده  گفت: ما یک تیم پژوهشی ویژه نامگذاری سال در نظر گرفتیم که به محض اعلام موضوع سال جدید در باره ان تحقیق و در برنامه های عصر گاهی با محوریت موضوعات قرآنی به ان بپردازیم.

وی از رویدادهای قرآنی بعنوان دیگر ویژه برنامه نوروزی رادیو قرآن نام برد وگفت: در هر روز فروردین  به رویدادهای قرآنی هر ماه سال 91 پرداخته می شود به این صورت که در روز  اول فروردین رویدادهای قرآنی فروردین در روز دوم رویدادهای قرآنی ماه اردیبهشت و به همین ترتیب درباره رویدادهای قرآنی اطلاع رسانی می شود.

مدیر رادیو قرآن پخش زنده مراسم تحویل سال از حرم عبدالعظیم حسنی با نام (عطر قرآن بوی بهاران )، پخش پیام نوروز ی و سخنرانی رهبری، گزارش‌های زنده از کاروانهای راهیان نور را نیز از جمله دیگر ویژه برنامه های نوروز سال 92 نام برد./959/د102/ی

ارسال نظرات