۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۵۸۸۲۹
با حضور کارشناسان حوزوی؛

علل و عوامل افزایش سن ازدواج در میانه بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ همایش منطقه ای بررسی علل و عوامل افزایش سن ازدواج با مشارکت اساتید و کارشناسان حوزه دین در دانشگاه پیام نور میانه برگزار شد.
علل و عوامل افزایش سن ازدواج در میانه بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش منطقه ای بررسی علل و عوامل افزایش سن ازدواج با مشارکت تعدادی از نهادهای فرهنگی شهرستان از جمله اداره تبلیغات اسلامی در دانشگاه پیام نور میانه برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه در سخنانی به تشریح دیدگاه آیات قرآنی و احادیث معتبر وارده مبنی بر اهمیت ازدواج به هنگام پرداخت و یکی از مشکلات عمده مردم جامعه را بدگمانی به خدا عنوان کرد و گفت: عدم ازدواج به خاطر فقر و نداری ناشی از ضعف توحید است.

 

وی با بیان ‌این‌که ازدواج از دیدگاه رسول اکرم(ص) مورد تأکید قرار گرفت است، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در سال 74 در پسران 24 سال و 21 سال در دختران بود که این میانگین در سال 89 تا 33 سال در پسران و 29 سال در دختران افزایش یافته که نگران کننده است.

 

حجت الاسلام حامدی افزایش سن ازدواج در جوانان را یکی از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه دانست و گفت: مشارکت همگانی مردم در امر ازدواج سبب کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از عدم ازدواج جوانان خواهد بود.

 

وی فراهم کردن مقدمات لازم برای ازدواج جوانان را مستحب مورد تأکید و تکلیف آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: بنا به فرموده رسول اکرم (ص) هر کس قدمی برای ازدواج بین دو جوان بردارد، ثواب یک سال روزه و عبادت مداوم در کارنامه اعمال او درج خواهد شد.

 

حجت الاسلام حامدی بر افزایش مشارکت خیرین در امر ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: تمامی نهادهای فرهنگی، دینی و اجتماعی در قبال ترویج فرهنگ ازدواج میان جوانان نقش خطیری بر عهده دارند.

 

همچنین سعید کریمی، رییس دانشگاه پیام نور نیز گفت: 155 اثر از نقاط مختلف کشور از جمله شمالغرب، به دبیرخانه همایش رسیده بود که از مجموع این اثرها 33 اثر انتخاب و 8 اثر در همایش امروز ارائه شد.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی علل افزایش سن ازدواج و ارائه راهکار در راستای حل این مشکل عنوان کرد و افزود: مسائل اقتصادی، ادامه تحصیل، درآمد و اشتغال و تشریفات از جمله علل افزایش سن ازدواج به شمار می رود./935/پ202/ب

ارسال نظرات