۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۸۸۲۵
بخش پایانی/ولایتی:

بدون مشورت با جامعتین اقدامی نخواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ دکتر ولایتی با بیان این‌که هیچ دولتی برای این‌که مشروعیت داشته باشد نمی‌تواند بی‌نیاز از حمایت و ارتباط نزدیک با روحانیت باشد گفت:مشورت با جامعتین جزو کارهای اساسی ما است که این اقدام را شروع کرده‌ایم.
دکتر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل بعد ازظهر امروز در نشست خبری ائتلاف سه گانه که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: مشورت با جامعتین جزو کارهای اساسی ما است که شروع کرده‌ایم و بارها با آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی ملاقات‌هایی داشتیم و این ملاقات‌ها ادامه خواهد داشت.

ولایتی با بیان این‌که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین از پشتیبانان اصلی نظام هستند، گفت: مردم به این دو نهاد اعتماد بالایی دارند و بدون مشورت و گرفتن رهنمود از روحانیت معظم و جامعتین کاری نخواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خاطرنشان کرد: هر دولتی که سر کار می‌آید از جمله کارهایش ارتباط نزدیک با روحانیت است که تبلور آن در مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز و در راس همه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: هیچ دولتی برای این‌که مشروعیت داشته باشد نمی‌تواند بی‌نیاز از حمایت و ارتباط نزدیک با روحانیت باشد.

ولایتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در رابطه با روند پرونده هسته‌ای کشور در صورت پیروزی ائتلاف سه‌گانه در انتخابات آتی، گفت: در سیاست‌های اساسی و کلی کشور و تصمیم گیری‌های مهم بر اساس قانون اساسی مقام معظم رهبری است که تصمیم‌گیری می‌کند و آنچه را که مورد تایید ایشان باشد طبیعتا دولت‌ها باید تبعیت کنند.

وی افزود: پرونده هسته‌ای از زمان دولت آقای خاتمی شروع شده و تا کنون با هدایت مقام معظم رهبری کار به نقاط بسیار مهم و حساس رسیده است و ثبات بر مواضع بسیار مهم بیش از هرچیز مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایستادگی شخص ایشان بر مواضع جمهوری اسلامی بوده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: دولت آینده هم همین مسیر افتخار آمیز که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است را ادامه خواهد داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با بیان این‌که از زمان تحقق انقلاب اسلامی هرچه زمان گذشته بر قدرت انقلاب اسلامی افزوده شده است، گفت: طی طریق در این مسیر نیز مهم‌تر و حساس‌تر شده است و شرایط بین المللی بر این پیچیدگی و حساسیت کمک کرده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این‌که در زمان پیروزی انقلاب دنیا دوقطبی بود و اکنون شاهد دنیای چندقطبی هستیم، گفت: جمهوری اسلامی یک قطب از چند قطب دنیای اسلام است و هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی بر احیای ارزش‌های اسلامی و اجرای احکام اسلامی اهتمام ندارد، پس مسؤولیت جمهوری اسلامی مسؤولیت مضاعف است و هر گامی که برمی‌دارد نسبت به گام قبلی مهم‌تر و گام بعدی از آن مهم‌تر است.

ولایتی با تاکید بر این‌که دشمنان بر محاسبات شان نسبت به جمهوری اسلامی دقت بیشتری می‌کنند و کار آنها پیچیده‌تر می‌شود، اظهار داشت: مسؤولیت جمهوری اسلامی در آینده از حساس‌ترین دوره‌ها پس از انقلاب خواهد بود.

وی همچنین در این نشست خبری عنوان کرد: به مشاور مقام معظم رهبری بودن افتخار می‌کنم و آنرا از هرسمتی بالاتر می‌دانم./959/پ202/ج

ارسال نظرات